Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu sfinalizowała przetarg na rewitalizacje linii kolejowej nr 340 relacji Mysłakowice – Karpacz. Spośród 16 ofert, zwycięsko wyszła Wrocławska firma ETF Polska. Mimo początkowych planów DSDiK na remont postanowiła przeznaczyć 27 519 408,21 zł zamiast wcześniej ustalonych 22,5 mln zł.
Pomimo przekroczenia pierwotnego budżetu o około 5 mln, oferta ETF była tą najtańszą ( większość firm składało oferty o wartości wyższej niż 30 mln zł, a najwyższa oferta wynosiła aż 64 mln zł). Linia kolejowa nr 340 jest 7-kilometrową częścią dwuodcinkowej trasy z Jeleniej Góry do Karpacza. Linia 308 łącząca Jelenią Górę z Mysłakowicami jest już od kilku miesięcy w trakcie rewitalizacji.
Inwestycja ma pozwolić na kursowanie pociągów pasażerskich z prędkością do 80 km/h. Prace mają zostać wykonane w ciągu 6 miesięcy od daty podpisania umowy, więc trasa najwcześniej będzie gotowa w marcu następnego roku.
Więcej o LK nr 340
Linia nr 340 Mysłakowice – Karpacz jest linią znaczenia miejscowego, niezelektryfikowaną, jednotorową. Linia kolejowa nr 340 Mysłakowice – Karpacz rozpoczyna się w stacji Mysłakowice. Długość linii wynosi 7302 m. Linię budowano w latach 1894 – 1895. Oddana do eksploatacji została 29 czerwca 1895 r. linia, eksploatowana była do 2003 roku, kiedy to zamknięto ją dla ruchu pociągów, aczkolwiek ostatni regularny pociąg dojechał do Karpacza w 2000 roku.
Trasa linii przebiega głównie przez teren niezabudowany za wyjątkiem odcinków położonych w małych miejscowościach. Jeżeli chodzi o perony, wykonawca będzie zobowiązany do przebudowy peronów w miejscowościach Miłków oraz Karpacz, a długość każdego z nich ma wynosić 100 metrów.