Strona główna » Wiadomości » Dodatkowe zabezpieczenia na przejazdach kolejowo-drogowych na Mazowszu

Dodatkowe zabezpieczenia na przejazdach kolejowo-drogowych na Mazowszu

Fot. PKP PLK

Dodatkowe urządzenia sygnalizacyjne są już na 8 mazowieckich przejazdach. Kierowcy płynniej pokonują tory m.in. w Garbatce-Letnisko i Woli Klasztornej na trasie Łuków – Dęblin. Trwają prace na skrzyżowaniach w Radomiu i Warszawie- informują PKP PLK.

PKP Polskie Line Kolejowe S.A. zmodernizowały już 8 przejazdów kolejowo-drogowych na terenie województwa mazowieckiego. Płynny przejazd przez torowisko zapewnia nowa jezdnia i tory na przejazdach na linii z Łukowa do Dęblina: w Klasztornej, Woli Klasztornej, Garbatce-Letnisko, Janusznie, Adolfinie i Jedlni-Letnisko oraz w Wólce Brzezińskiej i Czarnowcu na kolejowej trasie Tłuszcz – Ostrołęka. Kierowcy mają dodatkowe informacje dzięki dodatkowym sygnalizatorom, które informują o nadjeżdżającym pociągu.

13 przejazdów jest w przebudowie. Na 6 na trasach z Sierpca do Płońska i Płocka kierowcy już korzystają z przebudowanej jezdni. Kolejnym etapem będzie zabudowa w zależności od przejazdów: sygnalizatorów świetlnych i dźwiękowych, lub rogatek i monitoringu. Przebudowywane jest skrzyżowanie na ul. Wierzbickiej w Radomiu, gdzie będą rogatki i nowe oświetlenie- czytamy w komunikacie.

Wartość prac na 21 przejazdach na Mazowszu to 25,3 mln zł netto. Prace są realizowane w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” o wartości ok. 250 mld zł netto, z czego dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi prawie 194 mln zł netto.

W ramach projektu wykonano już prace na 35 obiektach w całej Polsce, na kolejnych 65 trwają.

Na Mazowszu  poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych zwiększą się także w ramach modernizacji linii z Warszawy do Radomia i Lublina. To dziesiątki lokalizacji z nowoczesnym zabezpieczeniem. PLK zbudują również bezkolizyjne skrzyżowania na Mazowszu np. w Teresinie, Sulejówku i  Legionowie. Ograniczana jest liczba przejazdów i budowane drogi do obiektów o wyższym poziomie bezpieczeństwa lub skrzyżowań bezkolizyjnych- czytamy.

 

Podobne artykuły