Strona główna » Wiadomości » Budowa Tunelu pod Pisarzową – Konsorcjum Budimex i Gülermak wygrywa przetarg.

Budowa Tunelu pod Pisarzową – Konsorcjum Budimex i Gülermak wygrywa przetarg.

Redakcja
Fot. PKP PLK

 Znamy już zwycięzcę przetargu na budowę kolejnego, kluczowego odcinka linii kolejowej Podłęże – Piekiełko. Konsorcjum firm Budimex SA, Gülermak Air Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.Ş. oraz Gulermak Sp. z o.o. okazało się najlepsze w konkursie ogłoszonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Firma liderująca, Budimex SA, poinformowała o wygranym przetargu po ogłoszeniu wyników 31 października.

Przedmiotem przetargu jest projekt i wykonanie robót budowlanych na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany linii kolejowej nr 104. Wartość oferty konsorcjum wynosi 1.930.455.530,46 zł netto, co po doliczeniu podatku VAT daje kwotę około 2,37 miliarda złotych brutto.

Jak dowiadujemy się z portalu dts24.pl, odcinek Limanowa – bocznica Klęczany to najdłuższa i najbardziej kosztowna część projektu modernizacji linii kolejowej nr 104, będącej nieodzownym elementem budowy nowej szybkiej trasy z Krakowa do Nowego Sącza i dalej do Zakopanego. Planowana linia przebiegnie częściowo nowym śladem, z nową stacją w Męcinie i przystankiem w Mordarce, a także tunelem pod Pisarzową, co podkreśla innowacyjność i skalę przedsięwzięcia.

Zakres prac wyznaczony dla wykonawcy jest szeroki i obejmuje budowę nowych torów, sieci trakcyjnej, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych, instalację nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a także konstrukcję stacji i przystanków wyposażonych w perony dostosowane do potrzeb wszystkich pasażerów, w tym osób niewidomych, niedowidzących i z ograniczoną mobilnością. W planach jest również budowa 9 mostów, 4 wiaduktów oraz tunelu jednotorowego o długości 3,8 km, który rozpocznie się w Męcinie i zakończy w Mordarce.

Przewiduje się, że jeśli nie wystąpią odwołania, konsorcjum będzie miało 38 miesięcy na realizację tego ambitnego projektu, licząc od dnia podpisania umowy. Inwestycja ta jest z pewnością ważnym krokiem w kierunku rozbudowy i modernizacji polskiej infrastruktury kolejowej, która odpowiada na rosnące potrzeby komunikacyjne kraju oraz aspiracje do poprawy mobilności między jego kluczowymi regionami turystycznymi i gospodarczymi.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x