Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » Będzie więcej połączeń POLREGIO na Dolnym Śląsku. Jest 10-letnia umowa

Będzie więcej połączeń POLREGIO na Dolnym Śląsku. Jest 10-letnia umowa

Redakcja
Fot. POLREGIO

W rozkładzie pojawią się dodatkowe połączenia do Wołowa, Opola i Poznania. Województwo Dolnośląskie i POLREGIO podpisały 10-letnią umowę na wykonanie przewozów kolejowych w regionie na kwotę 309 mln zł. Strony uzgodniły 10% wzrost liczby połączeń i stąd w przyszłym roku praca eksploatacyjna wyniesie ponad 3,5 mln km.

W ramach umowy POREGIO będzie realizować przewozy do 14.12.2030 r., przy czym corocznie będzie następowało rozliczenie z wykonania przewozów za poprzedni rok oraz uzgodnienie szczegółowego rozkładu jazdy na kolejny roczny okres.

Dolny Śląsk jest wyjątkowym miejscem, które dysponuje gęstą siatką linii kolejowych. Cieszę się, że pomimo inwestycji we własną spółkę przewozową Urząd Marszałkowski utrzymuje wysoki poziom współpracy z POLREGIO. Dzięki temu możemy rozwijać siatkę połączeń, zarówno w przewozach aglomeracyjnych jak i międzyregionalnych – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu POLREGIO.

W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania regionalnym transportem kolejowym. Odpowiadając na potrzeby mieszkańców regionu rozwijamy naszą ofertę przejmując kolejne linie, kupując nowoczesny tabor, ale także zawierając umowy z przewoźnikami. Dzisiejsza umowa z POLREGIO to efekt naszej współpracy w tym zakresie – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Chcemy, aby kolej była najbardziej dostępna dla mieszkańców naszego województwa. Cały czas inwestujemy w rozwój sieci połączeń kolejowych w regionie, a podpisanie tej umowy to kontynuacja naszych działań – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Oprócz dodatkowych osiemnastu par pociągów m. in. na liniach do Wołowa, Opola i Poznania, pasażerowie pozytywnie odczują zmiany wynikające z modernizacji tras. Na przykład na zmodernizowanej linii Wrocław – Poznań pociągi POLREGIO, które zatrzymują się na wszystkich przystankach będą jeździły nawet o kilkadziesiąt minut krócej. Natomiast na linii Wrocław – Ścinawa – Głogów – Zielona Góra już od kwietnia przyszłego roku będzie jeździł wyłącznie tabor zmodernizowany wyposażony w klimatyzację i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Przewoźnik zabiegał o ustalenie jak najbardziej regularnych odstępów czasowych, aby w godzinach szczytu obowiązywał cykl półgodzinny, a poza szczytem godzinny.

Przewozy objęte Umową będą realizowane na niżej wymienionych liniach komunikacyjnych:

  • Wrocław – Oleśnica – (Ostrów Wielkopolski),
  • Wrocław – Jelcz Laskowice – (Opole),
  • Wrocław – Wołów – Ścinawa – Głogów – (Zielona Góra),
  • Wrocław – Strzelin – Ziębice – Kłodzko – Bystrzyca Kłodzka – Międzylesie,
  • Wrocław – Żmigród – (Rawicz – Leszno – Poznań),
  • Wrocław – Oleśnica – Bierutów – (Namysłów – Kluczbork),
  • Wrocław – Oława – (Brzeg – Opole/Nysa),
  • Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba,
  • (Görlitz) – Zgorzelec – Węgliniec – (Żary – Żagań/Zielona Góra),
  • (Zielona Góra) – Głogów – (Wschowa – Leszno),
  • (Nysa) – Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko. 

W miejscu dotychczasowych pociągów do Łodzi Kaliskiej zostały uruchomione pociągi z Wrocławia do Ostrowa Wielkopolskiego i z powrotem. Jednocześnie zamiast dwóch par pociągów do Międzylesia, POLREGIO uruchomi nowe pociągi do Ścinawy, Głogowa, Ziębic, Strzelina, Poznania, Brzegu i Jelcza-Laskowic.

Umowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego jest jedenastą wieloletnią umową zawartą przez POLREGIO w tym roku. Wcześniej przewoźnik podpisał kontrakty z Województwem Małopolskim, Łódzkim, Warmińsko-Mazurskim, Zachodniopomorskim, Podkarpackim, Lubelskim, Lubuskim, Opolskim, Świętokrzyskim a w 2019 roku – z Województwem Śląskim. W celu zapewnienia kontynuacji przewozów, samorządy powinny podpisać umowy PSC (ang. Public Service Contract) najpóźniej do 12 grudnia 2020 roku.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x