Alstom złożył odwołanie do szwajcarskiego odpowiednika KIO w sprawie przetargu na dostawę 510 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wcześniej Koleje Szwajcarskie wybrały ofertę złożoną przez Stadlera.
Na początku października informowaliśmy o rozstrzygnięciu przetargu na dostawę do 510 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik SBB-CFF-FFS (Szwajcarskie Koleje Federalne) poinformował o wybraniu oferty złożonej przez Stadlera. A więc szwajcarski producent miał wygrać przetarg na dostawę 286 Flirtów w podstawie, za ok. 2 mld franków szwajcarskich (około 8,6 mld złotych).
Natomiast Alstom złożył odwołanie do szwajcarskiego odpowiednika KIO. SBB poinformowało, że w tej sytuacji nie jest w stanie oszacować kiedy nastąpi ostateczne rozstrzygnięcie postępowania, ale przewoźnik zaznaczył, że będzie dążyć do ostatecznego rozstrzygnięcia zgodnie z obowiązującym prawem zamówień publicznych. Alstom natomiast na ten moment nie wydał oficjalnego oświadczenia w tej sprawie. Nie wiemy też jaka jest przyczyna odwołania.
W przetargu startował także Siemens Mobility. Cena nie była jedynym kryterium wyboru, ponieważ zwrócono również uwagę na kwestie jakościowe oraz koszty eksploatacji i utrzymania jednostek. Dostawa pierwszych jednostek ma nastąpić w 2025 roku i przez następne 9 lat flotę mają zasilać kolejne nowe EZT.