Alstom podpisał kontrakt na dostawę 10 trzywagonowych pociągów Metropolis. Umowa dotyczy także dostawy pokładowego systemu sygnalizacji, na potrzeby projektu rozbudowy przepustowości linii 1 metra Santo Domingo.
Nowe pojazdy mają być produkowane w zakładzie Alstomu w Santa Perpetua w Barcelonie. Linia 1 metra Santo Domingo obsługuje 16 stacji na długości 14,5 km. Nowe pociągi, które dostarczy Alstom, będą mogły kursować w trakcji wielokrotnej, połączonych ze sobą lub z pociągami floty dostarczonej wcześniej przez Alstom i zakupionej przez OPRET, co pozwoli na elastyczne dostosowanie przepustowości do potrzeb pasażerów.
Nowe pociągi będą miały podobny wygląd, funkcjonalność i cechy, jak pociągi Metropolis kursujące obecnie w metrze Santo Domingo, takie jak szerokie drzwi, szerokie przejścia i niska podłoga dla optymalnego przepływu pasażerów. Pojazdy zostaną wyposażone w dodatkowe funkcje i postęp technologiczny. Zamontowane zostanie oświetlenie LED w strefie pasażerskiej, ulepszony zostanie system informacji pasażerskiej. Dodatkową cechą nowych pociągów będzie nowy projekt pulpitu maszynisty, który zostanie zintegrowany z innymi elementami kabiny oraz nowoczesny wyświetlacz dla maszynisty.
Dzięki elastycznym konfiguracjom pociągi Metropolis firmy Alstom mają zaspokoić różne potrzeby klientów na całym świecie: od 2 do 9 konfiguracji wagonów, różne systemy napięcia, stalowe koła lub opony, w pełni zautomatyzowane lub obsługiwane ręcznie, a także z indywidualnym projektem wnętrza. Pociągi można dostosować do istniejącej infrastruktury i różnych potrzeb w zakresie przepustowości.
Pociągi Metropolis charakteryzują się niskim poziomem hałasu, dużymi możliwościami recyklingu i zoptymalizowaną efektywnością energetyczną, aby zminimalizować wpływ na środowisko. Ponad 30 miast zamówiło lub obsługuje pociągi Metropolis, w tym Amsterdam, Singapur, Panama City, Barcelona, Paryż, Rijad, Dubaj, Sydney i Montreal.