Podpisana umowa dotyczy napraw 730 napędów zwrotnicowych, realizowanych w latach 2023-2025. To kolejny kontrakt z Siemensem w tym zakresie – poprzedni dotyczył napraw głównych wykonywanych w okresie od 2019 do 2022 r.
Polski oddział Siemens Mobility i PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły umowę na naprawę główną 730 napędów zwrotnicowych S700K. To największy pojedynczy kontrakt dot. naprawy napędów zwrotnicowych podpisany przez krajowego zarządcę infrastruktury kolejowej.
PKP PLK realizuje programy utrzymaniowe z różnymi podwykonawcami na polskim rynku – cieszymy się, że jesteśmy w tym gronie i w nadchodzących latach będziemy mogli rozwijać się w obszarze serwisu napędów zwrotnicowych. Działamy nie tylko stacjonarnie, ale poprzez nasze mobilne centrum serwisowe, polscy inżynierowie Siemens Mobility wykonują naprawy na całym świecie – np. w 2023 była to Tajlandia i wymiana urządzeń na liniach po których kursuje Skytrain w Bangkoku – powiedział Piotr Haremza, dyrektor serwisu w Siemens Mobility Sp. z o.o.
Naprawy napędów będą realizowane w warsztacie w Kostrzynie Wielkopolskim. Poza PKP PLK, Siemens Mobility wykonuje naprawy główne napędów m.in. dla SKM w Trójmieście oraz Metra Warszawskiego. W warsztacie w Kostrzynie Wielkopolskim regularnie realizowane są także naprawy główne napędów dla projektów z całego świata, w tym m.in Niemiec, Węgier, Indii, Tajlandii.

