W maju br. informowaliśmy, że PKP Intercity 12 grudnia planuje uruchomić połączenie w relacji Katowice – Gdynia Główna, przez Płock, Sierpc, Rypin i Brodnicę. Nasz narodowy przewoźnik dotrzymał słowa i wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy uruchomił skład TLK FLISAK, który ma być uzupełnieniem do kursującego już składu TLK Chemik w relacji Płock – Katowice.
Co warte odnotowania, uruchomienie połączenia obsługującego odcinek Płock – Sierpc – Rypin – Brodnica to jednocześnie powrót pociągów dalekobieżnych po aż 25 latach a na odcinku Brodnica – Grudziądz po 12 latach przerwy. Płock zyskał tym samym bezpośrednie połączenie z Trójmiastem. Podróż będzie trwała 5 godzin. A dla miejscowości takich jak Gostynin, Sierpc, Rypin czy Grudziądz powstają nowe możliwości komunikacyjne.
Z Katowic pociąg ruszył o 8:48, a do Płocka wg rozkładu powinien dotrzeć na 13:45, gdzie zaliczy 30 minutowy postój na wymianę elektrowozu na lokomotywę spalinową. W przeciwnym kierunku ten sam pociąg wyjeżdża z Gdyni o 8:42 i dociera do Płocka o 13:45. Po zmianie lokomotywy na elektryczną ruszy dalej w kierunku Kutna, Łowicza, Łodzi i Częstochowy, by do Katowic dotrzeć na godzinę 19:33.
Uruchomienie powyższego połączenia było możliwe dzięki wykonaniu prac PKP PLK na 12 km odcinku między Sierpcem a Brodnicą, po którym jeździły jedynie pociągi towarowe. Na wyremontowanym odcinku Sierpc – Brodnica pociągi pasażerskie i towarowe będą mogły pojechać z prędkością do 80 km/h, czyli aż czterokrotnie szybciej niż przed remontem. Więcej na temat tego remontu pisaliśmy w tym artykule.