Według wstępnych planów, PKP Intercity chce uruchomić pociąg relacji Katowice – Gdynia Główna, przejeżdżając przez Sierpc, Rypin i Brodnicę. Będzie to możliwe, wyłącznie w przypadku zrealizowania prac przez PLK na linii nr 33. A spółka informuje, że zrealizować je chce w trzy miesiące.
Jak poinformował Wiceminister Andrzej Bittel, na podstawie danych uzyskanych z PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządca infrastruktury planuje działania w celu poprawy parametrów technicznych na linii kolejowej nr 33 na odcinku Sierpc – Rypin. W ramach działań ma zostać wykonana naprawa główna toru w celu podniesienia obecnie obowiązującej prędkości. Zakończenie prac planowane jest na wrzesień br., a prace mają rozpocząć się dopiero w czerwcu br.
W 2021 r. planuje się także realizację zadania inwestycyjnego pod nazwą Budowa kabla światłowodowego urządzeń radiołączności oraz blokady liniowej na linii nr 33 Kutno – Brodnica na odcinku Sierpc – Brodnica – poinformował Wiceminister Bittel.
W związku z pracami przy głównym torze na odcinku, które jeszcze się nie rozpoczęły (mają wystartować w czerwcu), PKP Intercity ma uruchomić od 12 grudnia połączenie w relacji Katowice – Gdynia, na trasie przez Sierpc, Rypin i Brodnicę.
Należy jednak pamiętać, że rozkład jazdy 2021/2022 jest nadal w trakcie konstrukcji, a ostateczny jego kształt będzie możliwy do określenia po jego zarządzeniu przez zarządcę infrastruktury tj. po 13 września br. Podczas tworzenia oferty przewozowej uwzględnia się szereg czynników, takich jak: zdolność przepustowa infrastruktury kolejowej, potrzeby społeczne, preferencje podróżnych, możliwości kursowania pociągów w równych odstępach czasowych pomiędzy miastami wojewódzkimi, a przede wszystkim limit dofinansowania przewozów międzywojewódzkich, który zaplanowany jest na dany rok w ustawie budżetowej, jak i wykaz połączeń możliwych do dofinansowania z budżetu państwa, określonych w Planie Transportowym ministra właściwego do spraw transportu – zaznaczył Wiceminister Andrzej Bittel.
Na ten moment PKP PLK opracowują studium wykonalności dla projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 33 na odcinku Kutno – Płock – Sierpc”. W ramach ww. studium przeanalizowane zostaną warianty modernizacji linii kolejowej nr 33 na przedmiotowym odcinku uwzględniające potrzeby ruchowe, zarówno przewozów pasażerskich, jak i towarowych, zaś w toku analiz wybrany zostanie optymalny wariant modernizacji odcinka.