PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły zmiany w wewnętrznych instrukcjach dotyczących przewozu towarów wysokiego ryzyka (TWR).
Zarządca infrastruktury kolejowej poinformował, ze od 14 grudnia informacje o transporcie materiałów niebezpiecznych będą przekazywane elektronicznie na poziomie dyspozytur, a nie jak do tej pory radiowo od maszynistów. Dzięki temu przewóz TWR będzie bezpieczniejszy.
Nowe rozwiązania, wpisane do instrukcji Ir-16 sprawiają, że komunikaty o przejazdach pociągów z TWR będą przekazywane drogą elektroniczną między dyspozytorami przewoźnika a zarządcy infrastruktury. Teraz te dane udzielane są drogą radiową pomiędzy maszynistami a dyżurnymi ruchu. Nowe rozwiązanie w znacznym stopniu zabezpieczy informacje o transporcie ważnych i niebezpiecznych ładunków i ograniczy do nich dostęp osób z zewnątrz.
Cały czas doskonalimy i unowocześniamy procedury związane z bezpieczeństwem na kolei. Nowe zmiany w sprawie przewozu towarów wysokiego ryzyka zablokują dostęp na ich temat osobom z zewnątrz – powiedział Włodzimierz Kiełczyński, szef Biura Bezpieczeństwa w PLK SA.

