Strona główna » Wiadomości » Tabor » Złodziej „ogołocił” ET42-001 z oryginalnych tablic czołowych i bocznych

Złodziej „ogołocił” ET42-001 z oryginalnych tablic czołowych i bocznych

Redakcja
ET42-001, zdjęcie z 2021 roku. Fot. Ilostan Pojazdów Trakcyjnych / Adam Kaj

Blisko 44 letnia lokomotywa ET42-001 do niedawna posiadająca w pełni cechy zabytkowe została okradziona. Ktoś skradł oryginalne boczne i czołowe oznaczenie pojazdu.

Jak poinformowały Zduńskie Wieści Kolejowe, z członu B lokomotywy ET42-001 zostały skradzione metalowe oznaczenia pojazdu. Elektrowóz wyjechał z radzieckiej fabryki NEWZ Nowoczerkask w 1978 roku, skąd trafiła do PKP.

Blisko 44 letni pojazd będący w stanie oryginalnym i w pełni posiadających cechy zabytkowe (niestety do niedawna) za około 3 miesiące zakończy długą eksploatację na PKP i będzie oczekiwał na wykonanie naprawy P5 – informuje Ilostan Pojazdów Trakcyjnych.

Elektrowóz znajdował się cały czas w czynnej służbie, od samego początku był związany z Lokomotywownią Karsznice, gdzie trafił 5 maja 1978 roku. Na przestrzeni lat lokomotywa pełniła służbę w barwach PKP CARGO w przydziale do różnych Zakładów przewoźnika. W 2016 roku podczas naprawy P4 przywrócono historyczne barwy ET42-001, za trzy miesiące pojazd powinien przejść planową naprawę P5.

Jak informują Zduńskowolskie Wieści Kolejowe, sprawa została zgłoszona do PKP CARGO.

Miejscem spoczynku dla tej lokomotywy jest w naszej opinii Muzeum Historii Miasta filia-Skansen Lokomotyw Zduńska Wola Karsznice, posiadające w swych zbiorach cenne eksponaty przypominające obecnym pokoleniom o historii kolei na Magistrali Węglowej Śląsk – Porty”, uruchomionej ponad 85 lat temu – twierdzi Ilostan Pojazdów Trakcyjnych.

Lokomotywa po kradzieży. Fot. Zduńskowolskie Wieści Kolejowe

Lokomotywa po kradzieży. Fot. Zduńskowolskie Wieści Kolejowe

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x