Infrastruktura

Zakończenie prac na linii Warszawa-Białystok w 2021 roku

Zakończenie prac na linii Warszawa-Białystok w 2021 roku fot. PKP PLK

PKP PLK S.A. działają na linii Warszawa-Białystok. Dzięki prowadzonym pracom zarządca infrastruktury zapowiada usprawnienie przejazdów m.in. towarowych przez Rail Baltica. Trwają m.in. prace na moście nad Bugiem.

Pod koniec 2021 roku zakończą się prace na linii Warszawa-Białystok. Obecnie PLK buduje most nad Bugiem i pracuje przy stacji w Małkini. To tylko niektóre z trwających prac na linii. Dzięki działaniom na trasie podróżni będą mogli cieszyć się z szybszymi i wygodniejszymi przejazdami. Z Warszawy do Białegostoku dostaniemy się w ok. dwie godziny.

Na odcinku Sadowne-Czyżew powstaną nowe perony na 4 przystankach i 2 stacjach. Zdemontowano już jeden tor na ok. 30 km odcinka. Jest on odbudowywany. Rozebrano 5 peronów na stacji Sadowne. Małkinia: budowane są trzy mosty, przepusty i przejścia dla pieszych pod torami na stacji. PLK buduje perony na przystankach: Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka oraz Szulborze Koty.

Sprawniejsze podróże na odcinku Prostyń Bug – Małkinia będą możliwe dzięki dobudowanemu drugiemu torowi. Powstaje nowy most nad Bugiem. Będzie miał 300 metrów, ,,udźwignie” składy towarowe o nacisku 221 ton/oś. Pociśgi pasażerskie pojadą przez most z prędkością 160 km/h. Trwa budowa pierwszego mostu. Po zakończeniu przejmie on ruch pociągów odbywający się po obecnym starym moście kratownicowym. Linia będzie dostosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla składów towarowych.

Zakończyły się prace na odcinku Warszawa-Sadowne. W 2019 roku zakończą się prace na odcinku Sadowne – Czyżew (521 mln zł netto, z czego 397 mln zł netto to środki z CEF). Całość prac na linii Warszawa-Białystok zakończy się pod koniec 2021 roku.

Więcej szczegółów inwestycji u PKP PLK S.A.