Strona główna » Wiadomości » Zabytkowa stacja Bieszdzakiej Kolejki Leśnej w Majdanie odzyska dawny blask

Zabytkowa stacja Bieszdzakiej Kolejki Leśnej w Majdanie odzyska dawny blask

Redakcja
Fot. wikipedia

Remont budynku głównej stacji w Majdanie – to najistotniejsza inwestycja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w 2025 roku. Prace pochłoną niecałe 950 tys. złotych.

Majdan to najważniejsza stacja BKL, stąd rozpoczynają się dwie trasy obsługiwane przez wąskotorowe pociągi turystyczne: do Balnicy (9km) i  Przysłupa (11 km – ale obecnie ta linia jest czynna tylko na krótszym, sześciokilometrowym odcinku do Dołżycy). Obok dworca znajduje się też parowozownia, co jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność turystyczną tej zabytkowej stacji.

Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej wybrała firmę, która ma wykonać remont i modernizację w Majdanie – to spółka Darjan z Hoczwi, która ze swe usługi zażądała 945 810 zł. Tylko minimalnie droższa była oferta Zakładu Budowlano-Konserwatorskiego „Arkady” z Jarosławia, gdyż wynosiła 949  000 zł, ale ponieważ cena była jedynym kryterium w przetargu, to komisja nie miała problemów z wyborem wykonawcy. Inwestycja zostanie sfinansowana z dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Zakres prac budowlano-konserwatorskich obejmuje m.in. wymianę więźby dachowej, stropów, podłóg, stolarki okiennej i drzwiowej. Wymienione mają być też sieci: elektryczna, gazowa, wodno-kanalizacyjna, odgromowa. Budynek stacyjny ma ponadto zyskać odnowioną elewację, obiekt zostanie również odwodniony. Ponadto remont obejmie rampę. Co ważne – wykonawca ma zadbać o zachowanie wystroju i zabytkowych detali architektonicznych przy jednoczesnym podniesieniu standardu obsługi turystów.

W grudniu 2025 stacja w Majdanie będzie jak nowa, co znacznie podniesie znaczenie tego miejsca jako symbolu zabytkowej Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.

 

 

 

Podobne artykuły