Strona główna » Wiadomości » Wspólny bilet na następne trzy lata

Wspólny bilet na następne trzy lata

Redakcja
Fot. Koleje Mazowieckie (ilustracyjne)

Do końca marca 2028 roku przedłużona jest ważność wspólnego biletu Kolei Mazowieckich, Warszawskiej Kolei Dojazdowej i Warszawskiego Transportu Publicznego. To wygodne dla pasażerów rozwiązanie funkcjonuje już od 20 lat.

 

Dzięki ofercie wspólnego biletu ZTM-KM-WKD pasażerowie z biletem warszawskiego ZTM mogą jeździć pociągami KM oraz WKD w określonej strefie bez konieczności kupowania dodatkowego biletu na pociąg.

Dotyczy to posiadaczy biletów:

  • dobowego lub dłuższego (czyli bilet 3-dniowy, weekendowy, 30-lub 90-dniowy),
  • biletu seniora,
  • biletu dla dzieci z rodzin posiadających troje dzieci lub uprawnienia do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w Warszawie.

Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD to nie tylko wygoda w codziennych podróżach, ale także wymierne korzyści finansowe – rocznie można zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. Nie bez znaczenia jest również aspekt ochrony środowiska – transport szynowy uznawany jest za najbardziej ekologiczny – mówi Katarzyna Strzegowska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego m.st. Warszawy.

Tanio i z jednym biletem

Kolejne umowy z Kolejami Mazowieckimi i Warszawską Koleją Dojazdową zostały zawarte na trzy lata – od 1 kwietnia 2025 roku do 31 marca 2028 roku. Wartość porozumienia z Kolejami Mazowieckimi to ponad 828 mln złotych brutto (w tym roku ponad 206 mln zł brutto), a z WKD – 66 mln zł brutto (z czego w tym roku ponad 15 mln zł brutto).

Podpisana dzisiaj umowa zapewnia kontynuację oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD” na kolejne trzy lata. Dzięki niej pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego nadal będą mogli korzystać z przejazdów pociągami Kolei Mazowieckich w ramach jednego biletu. Nasza spółka cały czas inwestuje w zakup nowoczesnych, ekologicznych pojazdów. Ostatnio podpisaliśmy umowę na zakup kolejnych 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ER160 Flirt 3. Nasze działania doceniają podróżni. W ubiegłym roku z usług przewozowych KM skorzystała rekordowa liczba pasażerów w historii spółki – ponad 64,8 mln osób – zaznacza Robert Stępień, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich.

Na podstawie nowego porozumienia pasażerowie będą mogli korzystać z oferty wspólnego biletu ZTM-KM-WKD w pociągach Kolei Mazowieckich na terenie aglomeracji. Ale strefa jest ograniczona stacjami (przystankami osobowymi): Warszawa Ursus Niedźwiadek, Warszawa Gołąbki i Warszawa Choszczówka. Oraz Warszawa Wola Grzybowska, Warszawa Zacisze – Wilno, Warszawa Mokry Ług, Warszawa Falenica, Warszawa Jeziorki, Warszawa Lotnisko Chopina – na podstawie biletów ważnych w 1. strefie biletowej; oraz na odcinkach leżących w drugiej strefie biletowej ZTM:

1/ Warszawa Ursus Niedźwiadek – Pruszków,

2/ Warszawa Gołąbki – Płochocin,

3/ Warszawa Choszczówka – Legionowo Przystanek,

4/ Warszawa Choszczówka – Legionowo Piaski,

5/ Warszawa Zacisze – Wilno – Zagościniec,

6/ Warszawa Mokry Ług – Zagościniec,

7/ Warszawa Wola Grzybowska – Sulejówek Miłosna,

8/ Warszawa Falenica – Otwock Śródborów,

9/ Warszawa Jeziorki – Zalesie Górne,

10/ Legionowo Przystanek – Legionowo Piaski,

na podstawie biletów ważnych w 1. i 2. lub 2. strefie biletowej ZTM.

Dodatkowo bilety jednorazowe przesiadkowe i czasowe honorowane będą w pociągach KM obsługujących połączenia kolejowe z Lotniskiem Chopina. Za zastrzeżeniem , że oferta obejmuje wyłącznie przejazdy na odcinku Warszawa Płudy – Warszawa Lotnisko Chopina.

Z pociągów Warszawskiej Kolei Dojazdowej można korzystać na obszarze ograniczonym stacjami Warszawa-Śródmieście WKD – Opacz.

W centrum Warszawy i na obrzeżach aglomeracji

Strefa obowiązywania wspólnego biletu ZTM-KM-WKD sięga kilkunastu kilometrów poza Warszawę. Mieszkańcy gmin sąsiadujących ze stolicą mogą dojechać do jednej ze stacji skomunikowanej z Warszawskim Transportem Publicznym. I przesiąść się do tramwaju, autobusu, pociągu lub metra, którymi mogą „rozjechać się” po całej stolicy. Zwłaszcza, że dzięki dopłatom gmin, mogą kodować Bilety Metropolitalne (30– lub 90–dniowe) w niższej cenie.

Zielono-białe pociągi mazowieckiego przewoźnika zatrzymują się w samym sercu Warszawy – na stacji Warszawa Śródmieście. Oraz, co ma ogromne znaczenie, w pobliżu stacji obydwu linii metra: Centrum, Dworzec Gdański, Stadion Narodowy, Dworzec Wileński, Młynów.

W stolicy pociągi KM są znakomitym dopełnieniem sieci Warszawskiego Transportu Publicznego – zarówno w centrum Warszawy jak i na jej obrzeżach. A to dlatego, że jeżdżą w Wawrze, Białołęce, Targówku, Ursynowie, Ursusie i Włochach. Połączenia KM uzupełniają się z warszawską Szybką Koleją Miejską – sięgają dalej w głąb województwa. A na wspólnych z SKM odcinkach tras, tam gdzie jest najwięcej pasażerów, pociągi na stacjach pojawiają się częściej.

Już od 20 lat

Współpraca warszawskich i mazowieckich przewoźników ma długą historię.

Oferta wspólnego biletu ZTM-KM-WKD z Kolejami Mazowieckimi działa w aglomeracji warszawskiej od 2005 roku, czyli już 20 lat. Na początku współpraca obejmowała tylko jedną trasę, między Dworcem Wschodnim a Ursusem. To był strzał w dziesiątkę i już w następnym roku można było z jednego biletu korzystać na terenie całej Warszawy. Oferta przez cały czas się rozwijała i przyciągała coraz większą liczbę pasażerów z Warszawy i okolicznych miejscowości. W 2007 roku do porozumienia dołączyła Warszawska Kolej Dojazdowa, a stopniowo także podwarszawskie miejscowości, do których dojeżdżają Koleje Mazowieckie – wyjaśnia dyrektor Katarzyna Strzegowska.

W 2009 roku system objął wszystkie przystanki między Warszawą, a odpowiednio: Pruszkowem, Płochocinem, Chotomowem i Nieporętem. Jak również  między Warszawą a  Zagościńcem i Sulejówkiem (Miłosna), Śródborowem oraz Zalesiem Górnym.

Integracja transportu publicznego to ważny element zachęcający pasażerów do rezygnacji z samochodu na rzecz środków komunikacji zbiorowej, w tym pociągów. Korzyści z wprowadzania takich rozwiązań są wielowymiarowe. Poza aspektem ekonomicznym, czyli tańszym podróżowaniem możemy przeciwdziałać zjawisku kongestii i ograniczać emisję dwutlenku węgla. Koleje Mazowieckie stawiają także na rozbudowę sieci dystrybucji biletów. W poprzednim roku uruchomiliśmy ich sprzedaż w serwisach Jakdojade, BILKOM i KOLEO – mówi Szymon Sobczak, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy Kolei Mazowieckich.

Nic dziwnego, że takie łączone podróże cieszą się dużą popularnością – w ramach oferty Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD z przejazdów koleją korzysta coraz więcej pasażerów.

 

Podobne artykuły