Strona główna » Wiadomości » WKD zwróci opłaty

WKD zwróci opłaty

Redakcja
Fot. Warszawska Kolej Dojazdowa

Po interwencji Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego Warszawska Kolej Dojazdowa poinformowała, że zwróci pasażerom niesłusznie pobrane pieniądze. Chodzi o odstępne w wysokości 10%, które spółka pobierała za zwrot biletów, na których widniała wartość sprzed wprowadzonej w lutym 2025 r. podwyżki.

 

5 lutego Warszawska Kolej Dojazdowa poinformowała, że od 3 marca wprowadza nowe ceny biletów jednorazowych oraz okresowych. Spółka zakomunikowała również, że pasażerowie, którzy mają bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej, mogą je zwrócić w ciągu sześciu miesięcy od daty zmiany cen, składając pisemną reklamację. Spółka potrącała 10% odstępnego od należności za zwrócone bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadził postępowanie wyjaśniające i stwierdził, że WKD naruszyła przepisy Prawa przewozowego, które regulują zasady pobierania odstępnego.

Dlatego UTK wystosował pisemne ostrzeżenie do WKD, po którym przewoźnik poinformował o zaprzestaniu pobierania odstępnego przy zwrotach biletów jednorazowych o nieaktualnej wartości nominalnej. WKD zobowiązała się zwrócić pasażerom pobrane wcześniej, co przewoźnik planuje zrobić do końca tego roku.

Informacje o tym, jak składać reklamację, WKD opublikowała na swojej stronie internetowej. Te informacje mają zostać umieszczone także w gablotach na stacjach kolejowych.

WKD zapowiedziała zmianę postanowień „Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO-WKD)” oraz systemu sprzedaży biletów, aby zapobiec podobnym praktykom w przyszłości.

Podobne artykuły