Strona główna » Wiadomości » Więcej taboru dla Nowego Jorku

Więcej taboru dla Nowego Jorku

Redakcja
Fot. Alstom

Alstom dostarczy do Nowego Jorku dodatkowo 200 dwupoziomowych wagonów Multilevel III i 12 lokomotyw dwunapędowych ALP 45. Pociągi pojadą na liniach podmiejskich.

 

Tabor zamówił NJ TRANSIT, organizator komunikacji publicznej w nowojorskiej aglomeracji, jej pciągi docierają także do Filadelfii. Firma skorzystała z prawa opcji zawartego w umowie na zakup taboru. Tym samym Alstom dostraczy do Nowego Jorku 374 wagony. Łączna wartość kontraktu wynosi 1,1 mld dolarów.

Zakup taboru do realizacja programu NJ TRANSIT odnowienia taboru kolejowego. Wagony Multilevel III zastąpią 40-letnie jednopoziomowe pojazdy. Zapewnią też dłuższą dostepność pociągów, gdyż nowe wagony Alstomu pokonają od 10 do 20 razy dłuższe dystanse między naprawami głownymi.

Alstom jest dumny z naszej długoletniej współpracy z NJ TRANSIT, a to nowe zamówienie potwierdza nasze zaangażowanie w dostarczanie pasażerom bezpiecznych, najnowocześniejszych wagonów, które zapewnią im niezawodną i komfortową podróż. Te dwupiętrowe pociągi trzeciej generacji, które zaczniemy dostarczać do NJ TRANSIT w nadchodzących miesiącach, zostały zaprojektowane z myślą o energooszczędności, redundancji i trwałości, aby zmaksymalizować wartość floty NJ TRANSIT w całym jej cyklu życia – powiedział Michael Keroullé, prezes Alstom Americas.

Około jedna trzecia całego zamówienia to wagony silnikowe (MLPC), co oznacza, że przewoźnik nie będzie potrzebował oddzielnych lokomotyw. 12-wagonowy skład pociągu będzie zazwyczaj posiadał cztery MLPC, co zapewni nieprzerwaną jazdę nawet w przypadku awarii jednego z wagonów silnikowych.

Dodatkowe 12 lokomotyw ALP 45 o podwójnym napędzie zastąpi niektóre starsze, wyłącznie dieslowskie spalinowozy. Lokomotywy ALP 45 korzysta zarówno z napowietrznej sieci trakcyjnej, jak i z nowoczesnych silników dieslowskich nowej generacji. Tak, gdzie nie ma sieci trakcyjnej.

Wagony wielopoziomowe dla NJ TRANSIT są częścią oferty pociągów podmiejskich Adessia. Jeżdżą one z prędkością 75-125 mil/h, czyli 120-200 km/h. Natomiast lokomotywa ALP 45 jest częścią portfolio Alstomu obejmującego najnowocześniejsze lokomotywy Traxx Passenger.

Podobne artykuły