Transport miejski

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka – jest przetarg na budowę

Warszawa: Tramwaj na Kasprzaka – jest przetarg na budowę Mat. Tramwaje Warszawskie

Wkrótce budowa nowej trasy tramwajowej. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na prace budowlane. Zapowiada się szybka podróż z nowych osiedli na Woli do centrum

Tramwaj pozwoli kilku tysiącom nowych mieszkańców Woli na szybki dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego i do centrum Warszawy.

Jaka będzie nowa trasa na Kasprzaka?

Na 2,3 km odcinku między Wolską, a Skierniewicką Tramwaje Warszawskie zubudją nowe tory. Istniejące tory o długości ok. 1,2 km Wolskiej i Kasprzaka zostaną zmodernizowane. Pasażerowie będę mogli korzystać z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Czas przejazdu po nowo wybudowanym odcinku trasy nie przekroczy 15 minut. W przyszłości trasa wzdłuż Kasprzaka będzie się mogła łączyć z dwoma innymi trasami w kierunku stacji Warszawa Zachodnia.

Jak długo potrwa budowa?

Budowa nowej trasy tramwajowej zostanie zakończona w 2023 roku. Wykonawca na zrealizowanie robót budowlanych będzie miał 20 miesięcy. Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Jeśli pogoda na to pozwoli będzie miał możliwość realizacji robót również w tym okresie. Szacunkowy koszt całej inwestycji wyniesie blisko 196 mln zł netto. Częścią inwestycji jest też przebudowa infrastruktury Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.

Najważniejsze informacje o nowej trasie

  • nowe tory: 2,3 km
  • tory modernizowane: 1,2 km
  • nowe perony: 6
  • modernizowane perony: 4
  • szacunkowa wartość zamówienia: blisko 196 mln zł netto
  • czas robót budowlanych: 20 miesięcy
Mat. Tramwaje Warszawskie