Strona główna » Wiadomości » Tabor » Vectron testowany w Żmigrodzie. Siemens z powodem do dumy

Vectron testowany w Żmigrodzie. Siemens z powodem do dumy

Redakcja

21 marca 2017 r. (wtorek) reprezentacja portalu NaKolei.pl gościła w Żmigrodzie, by przyjrzeć się testom lokomotywy Vectron od Siemensa. Maszyna robi naprawdę mocne wrażenie. Być może niebawem zasili szeregi lokomotyw kolejnych polskich przewoźników.

Pojazdy jeżdżą już po polskich torach. Zakupione zostały m.in. przez PKP CARGO i DB CARGO. U czołowego przewoźnika towarowego w Polsce jeździ już 15 Vectronów. Siemens jest w trakcie ostatnich dostaw Vectronów dla PKP CARGO. Mowa o trzech lokomotywach.

Wczoraj mogliśmy przyjrzeć się testom lokomotywy, które przeprowadzono na torze badawczym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Przedtem jednak mieliśmy możliwość zapoznania się z ideą działalności Instytutu Kolejnictwa oraz prezentacją rodziny Vectronów.

 Spółka nie ukrywa, że w razie przetargu na lokomotywy dla PKP Intercity chciałaby wystartować ze swoim nowoczesnym produktem. Pojazd na torze przemieszczał się z prędkością 160 km/h – taką, jaka jest dopuszczalna na torze w Żmigrodzie. Przy wysokiej prędkości (a może osiągać ją nawet do 200 km/h) można zauważyć, jak cichą, nieinwazyjną dla środowiska oraz elastyczną maszyną jest Vectron. Elastyczną również dlatego, że spełnia wymogi wielu państw europejskich, co pozwala na wykorzystanie tejże lokomotywy poza granicami Polski dzięki posiadaniu czterech różnych systemów zasilania.

Ergonomiczna, elektryczna lokomotywa wielosystemowa Vectron jest skonstruowana w taki sposób, by w razie zderzenia podstawowa konstrukcja oraz zasiadający w kabinie maszynista nie ucierpiał. Mądre rozwiązania niemieckiego producenta stają się coraz bardziej popularne i pożadane w Polsce jak i za granicą.

 

 

 

 

 

 

Podobne artykuły