Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Urządzenia dSAT sprawdziły w lipcu br. koła ponad 200 tys. pociągów

Urządzenia dSAT sprawdziły w lipcu br. koła ponad 200 tys. pociągów

Redakcja

Tylko w lipcu specjalne urządzenia dSAT sprawdziły koła ponad 200 tys. pociągów. A w pierwszej połowie 2018 roku sprawdzono prawie 1,5 miliona przejeżdżających składów. To wszystko dla zwiększenia bezpieczeństwa na kolei.

Ponad 213 czujników umieszczonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w torach w dzień i w nocy, bez zatrzymywania, monitoruje stan wagonów i lokomotyw. PLK informuje o tym, że tylko w lipcu br. urządzenia dSAT sprawdziły koła ponad 200. tys pociągów. Porównując wyniki do poprzednich okresów, w 2017 roku urządzenia dSAT sprawdziły blisko 3 miliony pociągów pasażerskich i towarowych.

Podejrzenie usterki powoduje, że tabor jest natychmiast wyłączany, by nie niszczył torów. To eliminuje się opóźnienia i niedogodności dla pasażerów. Oceny prawdopodobnie uszkodzonego taboru dokonywane są przez jego właściciela, który jest o tym uprzednio poinformowany. Diagnostyka nie wymaga zatrzymywania pociągów. Specjalne czujniki podczerwieni i czujniki światłowodowe zdalnie, „bezkontaktowo” badają temperaturę łożysk i elementów hamulców. Sprawdzana jest siła nacisku pojazdu na szyny. Informacje o ewentualnych usterkach są automatycznie przekazywane do dyżurnych ruchu. Centralny system „śledzi” podejrzany pojazd. Na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. działają 213 urządzenia dSAT. Są umieszczone w torach, na głównych, międzynarodowych korytarzach transportowych, m.in. E 65 Gdynia – Warszawa – Kraków/Katowice, E-20 Kunowice – Warszawa – Terespol, E-30 Węgliniec – Wrocław – Kraków – Medyka.

Szczegóły na stronie PKP PLK.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x