Strona główna » Wiadomości » Umowy Alstomu na Wyspach Brytyjskich

Umowy Alstomu na Wyspach Brytyjskich

Redakcja
Fot. Alstom

Brytyjska spółka South Western Railway podpisała z Alstomem 4,5 – letnią umowę serwisową dotyczącą bieżącego utrzymania pociągów Arterio. Alstom buduje także 10 pociągów do obsługi trasy kolejowej Elizabeth Line.

 

Arterio należą do rodziny pociągów klasy 701 Aventra. Wartość umowy wynosi 66 milionów funtów (76 milionów euro). Obejmuje ona całodobowe wsparcie techniczne przy obsłudze 750 pociągów Aventra. W tym mieści się 90 składów (60 dziesięcioczłonowych i 30 pięcioczłonowych), które obsługują trasy podmiejskie ze stacji Londyn Waterloo. Za usługi Alstomu odpowiadać będzie zespół liczący blisko 40 osób. Nowy kontrakt stanowi kontynuację współpracy zapoczątkowanej w 2017 roku.

Ta nowa umowa z South Western Railway stanowi ważny kamień milowy w naszej długotrwałej współpracy. Jesteśmy dumni, że możemy nadal wspierać flotę Arterio naszą wiedzą techniczną i możliwościami w zakresie konserwacji predykcyjnej – powiedział Steven Harvey, dyrektor ds. usług w oddziale Alstomu na Wielką Brytanię i Irlandię.

Zgodnie z umową, Alstom dostarczy również części zamienne do pociągów, zapewniając optymalny stan floty.

Wprowadzenie floty Arterio zmienia podróże pasażerów na trasach w naszej sieci podmiejskiej, zwiększając przepustowość i komfort. Kontynuując wdrażanie floty, z zadowoleniem przyjmujemy nową umowę z Alstom oraz wsparcie techniczne i konserwacyjne, jakie firma zapewni w nadchodzących latach – stwierdził James Wale, dyrektor ds. dostaw floty w South Western Railway.

Flota pociągów Arterio powstaje w fabryce Alstom Litchurch Lane w Derby. Od 2015 roku zakład wyprodukował łącznie 2660 wagonów, które znalazły się w różnych konfiguracjach w pociągach Arterio.

Nowe składy dla Elizabeth Line

Koncern poinformował również o rozpoczęciu w Derby produkcji pierwszego z 10 nowych pociągów do obsługi linii kolejowej Elizabeth w Londynie. Będą to elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) klasy 345 Aventra. Otwarta w 2022 roku trasa liczy 118 km, w większości są to wcześniej istniejące linie kolejowe. I połączyła Shenfield, miasto na wschód od Londynu z centrum brytyjskiej stolicy oraz z lotniskiem Heathrow i miastem Reading. Otrzymała nazwę Elizabeth Line na cześć królowej Elżbiety II, która w 2022 roku obchodziła jubileusz 70-lecia panowania.

Linia jest obciążona, obsługuje w szczycie przewozowym 12 pociągów na godzinę. Rosnący popyt na przewozy wymaga więcej taboru. I stąd decyzja organizatora komunikacji publicznej w Londynie – Transport for London (TfL) – o zakupie pociągów marki Alstom.Tym bardziej, że w przyszłości Elizabeth Line obsłuży także nową stację szybkich kolei – HS2 Old Oak Common.

Kontrakt ma wartość 220,5 mln funtów.

 

Podobne artykuły