Strona główna » Wiadomości » Trzecia generacja Gamy

Trzecia generacja Gamy

Redakcja
Mat. PESA (wizualizacja)

Bydgoska PESA opracowuje nową generację lokomotywy Gama. Elektrowóz Gama 3.0 będzie posiadał także moduł dojazdowy. I osiągnie prędkość co najmniej 200 km/h.

 

Gama 3.0 pozostanie pojazdem czteroosiowym, który poprowadzi zarówno pociągi pasażerskie, jak i towarowe. Producent uwzględni w tej konstrukcji wszystkie normy i wymagania, jakie stawiają lokomotywom tego typu przewoźnicy i normy prawne, polskie i unijne.

Nowy produkt PESY będzie bazował na dotychczasowej wersji lokomotyw elektrycznych. Przy czym producent zakłada, że największy popyt będzie na pojazdy z modułem dojazdowym. Taki moduł może mieć napęd spalinowy lub bateryjny. Takie rozwiązanie jest bowiem bardzo praktyczne dla przewoźników, gdyż pozwala bez wymiany lokomotywy na pokonanie odcinka linii kolejowej, gdzie nie ma trakcji elektrycznej. Ponadto elektrowóz, który ma moduł dojazdowy, nadaje się do wykorzystania także jako lokomotywa manewrowa – jeśli zajdzie taka konieczność. Ponadto, konstrukcja modułów dojazdowych pozwoli na ich szybką wymianę.

PESA zdecydowała również, że nie zaoferuje klientom Gamy 3.0 w wersji spalinowej, choć spółka ma duże doświadczenie w wytwarzaniu tego typu pojazdów. Choć utrzyma produkcję maszyn w wersji elektryczno-spalinowej, gdyż jest na nie zapotrzebowanie na rynku.

Nowa generacja lokomotyw Gama ma być znacznie szybsza od dotychczas użytkowanych konstrukcji. Gama 3.0 osiągnie prędkość minimum 200 km/h, ale jest pomyślana do tego, żeby prowadzić pociągi pasażerskie z prędkością nawet 230 km/h. Takie rozwiązanie pozwoli bydgoskiej fabryce stawać do przetargów w Polsce i innych państwach europejskich, gdzie rośnie zapotrzebowanie na tego typu tabor.

Podobne artykuły