Tramwaje Warszawskie otworzyły ofert, które zostały złożone w przetargu na 213 niskopodłogowe tramwaje jedno i dwukierunkowe.
Oferty złożyły takie Spółki jak: Grupa producentów (Stadler, Solaris Bus&Coach, Solaris Tram), Hyundai Rotem Company, Škoda Transportation a.s., Pojazdy Szynowe PESA, Alstom Konstal S.A. Najniższą cenę brutto zaproponowało konsorcjum firm wymienione jako pierwsze, jest to kwota 2 208 510 649 zł brutto. Najdroższą ofertę złożył Alstom (3 418 506 548 zł brutto).
Cena to aż 53% wśród przetargowych kryteriów. Przy wyborze oceniana będzie również pracochłonność czynności obsługowych do przebiegu 1 mln km (20%), zużycie energii (9%). Liczyć się będzie też nacisk osi tramwaju na tor (5%), długość płaskiej podłogi (3%). Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju to 2% oceny, tak jak nachylenie podłogi, poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju jak i wewnątrz podczas postoju. Okres gwarancji będzie się liczył w skali 2% oceny.
Zamówionych ma zostać 123 tramwajów w zamówieniu podstawowym oraz 90 tramwajów w ramach opcji. W wersji podstawowej zamówienia mowa o 85 tramwajach dwukierunkowych oraz 18 tramwajach jednokierunkowych niskopodłogowych o długości do 33 m, a także 20 tramwajów niskopodłogowych jednokierunkowych o długości do 24 m. W ramach opcji spółka będzie mogła zamówić 45 tramwajów niskopodłogowych dwukierunkowych o długości do 33 m i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości do 33 m.
Pojazdy po zamówieniu mają zostać dostarczone do 30 kwietnia 2021 roku, a w ramach opcji do 30 czerwca 2023 roku. Spółka skorzysta z prawa opcji pod warunkiem posiadania na to środków finansowych.
Więcej szczegółowych informacji o przetargu i trasach, po których mają pojechać nowe pojazdy znajdą Państwo na stronie ZTM w Warszawie.