Infrastruktura Transport miejski

Tramwaj na Winnicę – wszystko idzie zgodnie z planem

Tramwaj na Winnicę – wszystko idzie zgodnie z planem Fot. Tramwaje Warszawskie

Od jesieni Tramwaje Warszawskie budują przedłużenie trasy tramwajowej na Winnicę na Białołęce. Już w przyszłym roku pasażerowie pojadą ponad kilometr dalej niż tam, gdzie obecnie dojeżdża tramwaj.

Wydłużona trasa tramwajowa pobiegnie od ul. Strumykowej i zakończy się pętlami tramwajową i autobusową w pobliżu Modlińskiej. Tramwaje Warszawskie wbudują także nowe jezdnie, chodniki i drogi dla rowerów. To będzie także kolejne zielone torowisko w Warszawie. Na peronach na trasie i na pętli Winnica, znajdować się będą tablice z systemem informacji pasażerskiej. Na końcu nowobudowanego odcinka trasy pasażerowie będą mogli się wygodnie przesiąść z tramwajów do autobusów.

 

Koronawirus nie wstrzymał prac

Epidemia koronawirusa nie wpłynęła na prace budowlane. Wykonawca i pracownicy Tramwajów Warszawskich stosują środki zapobiegawcze i ochrony osobistej, a podczas pracy utrzymują odpowiedni dystans. Na placu budowy znajduje się teraz kilkanaście maszyn budowlanych, z pomocą których już wykonano część wykopów i nasypów pod torowisko. Na początkowym odcinku wydłużenia widać już zarys przyszłego torowiska, gdzie ułożono warstwę wzmacniającą z kruszywa.  Rozpoczęto też prace przygotowawcze związane z fundamentami słupów trakcyjnych. Wykonawca pracuje też nad budową i przebudową sieci podziemnych.

Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?

Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w ciągu około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z obecnego przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most  im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.

Terminy, koszty, przetarg

Inwestycją za ponad 67 mln zł zajmuje się konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. i Construcciones y Promociones Balzola S.A. Wykonawca ma na prace 10 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Pierwsze tramwaje po nowej trasie pojadą już w 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE.

 

Mat. Tramwaje Warszawskie