Infrastruktura
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

Szybciej ze Szczecinka do Runowa i Ustki

Szybciej ze Szczecinka do Runowa i Ustki fot. PKP PLK S.A.

PKP PLK S.A. podejmie kolejne działania w ramach usprawnienia ruchu kolejowego. Tym razem mowa o modernizacjach w województwie zachodniopomorskim i ogłoszonym przetargu w województwie pomorskim.

W województwie zachodniopomorskim PKP PLK podejmie się realizacji projektu obejmującego rewitalizację linii (nr 210) oraz usprawnienie przewozów pasażerskich i towarowych między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim. W województwie pomorskim odbędzie się rewitalizacja linii Szczecinek Ustka.

Województwo zachodniopomorskie

Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie” finansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Obejmie modernizację odcinka Szczecinek-Runowo Pomorskie, co da lepsze połączenie regionu ze Szczecinem, szybszą jazdę składów (do 120 km/h), skrócenie czasu przejazdu na odcinku o ok. 30 minut. Poprawi się również przewóz ładunków i usprawni dojazd do poligonu w Drawsku Pomorskim.

Na 12 stacjach pojawia się nowe wiaty i ławki, stojaki na rowery oraz lepsze oznakowanie stacji wraz z systemem informacji. Stacje będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Do użytku powróci drugi tor na szlaku Łubowo-Szczecinek, wyremontowane zostaną 33 obiekty inzynieryjne oraz wymienione zostaną  tory, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wartość prack PLK to koszt 177 mln zł. Projekt zrealizowany ma zostać w latach 2017-2020.

Województwo pomorskie

Projekt, na który PLK ogłosily przetarg to rewitalizacja linii Szczecinek Ustka. Postępowanie obejmuje projekt z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego o wartości ok. 200 mln zł plus zadanie finansowane z budżetu. Prace usprawnią przejazd między województwem pomorskim i zachodniopomorskim, pociagi pojadą krócej o 12 minut na trasie Ustka-Szczecinek. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 100 km/h, a towarowe 80 km/h. Wyremontowanych zostanie 47 obiektów inżynieryjnych, powstanie nowe przejście pod torami w miejscowości Kępice i wyremontowane przejście w Miastku.

Na stacjach Miastko i Ustka oraz przystankach kolejowych Słosinko, Biesowice, Gałęzinowo czy Mokrzyca pojawią się nowe perony i oświetlenie, wiaty i ławki, a osoby niepełnosprawne będą miały ułatwione poruszanie się po terenie stacji.

 Słupsk Strefa i Ustka Osiedle – to planowane nowe przystanki. Większe bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym ma zapewnić pojawienie się nowych mijanek ze stacyjnymi urządzeniami sterowania ruchem.  Między Szczecinkiem a Ustką przebudowane zostaną 53 przejazdy kolejowo – drogowe. Prace mają zostać zrealizowane w latach 2017-2020 w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa – Słupsk – Ustka”. Koszt to ok. 203 mln zł. Podjęte zostały starania o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.

Prócz tego planowana jest realizacja projektu opłacanego z budżetu. To projekt i wykonanie zabudowy urządzeń srk na linii 405 na terenie województwa zachodniopomorskiego.  Prace będą wykonane w ramach zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.