Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » Szybciej na linii Ełk-Korsze za pół miliarda zł

Szybciej na linii Ełk-Korsze za pół miliarda zł

Redakcja

Elektryfikacja linii Ełk-Korsze to jedno z działań w ramach modernizacji trasy pomiędzy Olsztynem a Ełkiem. PKP PLK S.A. podpisały umowę z Multiconsult Polska na opracowanie dokumentacji projektowej.

9 października PKP PLK S.A. podpisały z umowę z Multiconsult Polska na opracowanie dokumentacji projektowej ws. modernizacji trasy Olsztyn-Ełk. Całość prac wraz z elektryfikacją linii Ełk-Korsze wyniesie około pół miliarda zł i zakończą się w 2023 roku.

Zostanie zelektryfikowane ok. 94 km trasy Ełk-Korsze. Pasażerowie pojadą szybciej dzięki elektryfikacji i uruchomieniu nowego połączenia. czas przejazdu na trasie skróci sie o pół godziny, a wszelkie udogodnienia na stacjach i peronach będą dostosowane również do osób niepełnosprawnych.

Multiconsult Polska opracuje dokumentację modernizacji 7 stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny, Korsze. Zmieni się również 7 przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo.

Wymienione zostaną m.in. tory i 61 rozjazdów, przebudowa 78 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych, 145 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty kolejowe. Poprawią się również warunki do przewozu ładunków.

Zgodnie z KPK w najbliższych latach PLK planują realizację inwestycji na terenie Warmii i Mazur za ponad 2 mld zł. Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją” realizowany będzie z POIiŚ. Wartość opracowania dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim to 16,11 mln zł netto. Szacunkowy koszt całej inwestycji w Krajowym Programie Kolejowym wynosi 578,5 mln zł. Prace projektowe zaplanowano do 2020 r., natomiast realizacja robót budowlanych planowana jest w latach 2020-2023.

 

Podobne artykuły