Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. podpisały umowę na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym dla modernizowanej stacji Warszawa Główna Osobowa. Dodatkowo wymieni urządzenia sterowania dla Warszawy Głównej Towarowej i warszawskiej linii obwodowej.
Prace na Warszawskim Węźle Kolejowym wykonają Zakłady Automatyki KOMBUD. Mowa o wymianie urządzeń sterowania dla stacji Warszawa Główna Osobowa. Podmiot zajmuje się także remontem urządzeń stacji Warszawa Główna Towarowa oraz na warszawskiej linii obwodowej. Spółka podpisała dwie umowy.
W efekcie prac wraz z dotychczasowymi instalacjami w Warszawskim Węźle Kolejowym będzie funkcjonować ponad 500 zwrotnic i sygnalizatorów sterowanych przez urządzenia Kombudu. W trakcie remontu linii średnicowej Warszawa Główna Osobowa przejmie część ruchu. Na linii średnicowej pojawi się system sterowania MOR-3 Kombudu. Będzie kierował pracą 21 zwrotnic i 16 sygnalizatorów na 5 torach stacyjnych i 2 torach odstawczych.
Komputerowa blokada liniowa będzie zainstalowana na linii do Warszawy Zachodniej. Pulpit kostkowy, który steruje ruchem na stacji będzie połączony z ww. systeme komputerowym. Modułowa konstrukcja urządzeń sterowania umożliwia ewentualną rozbudowę o tory prowadzące do Centrum Diagnostyki PKP PLK oraz do Stacji Muzeum.
Kombud prowadzi obecnie prace na stacji Warszawa Główna Towarowa (WGT). Spółka przejmie tam sterowanie nad 126 zwrotnicami oraz 136 sygnalizatorami i tarczami manewrowymi. Wymienione zostaną urządzenia na stacji Warszawa Jelonki z 23 zwrotnicami oraz 24 semaforami i tarczami manewrowymi.
Szczegóły działań ZA KOMBUD znajdują się na stronie Spółki.