Tabor Wiadomości
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-pesa

Stadler dostarczy 42 składy Metra do Newcastle upon Tyne

Stadler dostarczy 42 składy Metra do Newcastle upon Tyne Mat. Stadler

Stadler podpisał umowę na dostawę 42 pociągów METRO, budowę nowego zakładu utrzymania taboru oraz konserwacje na okres 35 lat. Całość zamówienia to koszt rzędu około 700 milionów funtów.

Urząd transportowy Nexus z siedzibą w Newcastle upon Tyne w Wielkiej Brytanii podpisał wczoraj prawnie wiążącą umowę z Stadler na dostawę 42 pociągów METRO, w tym opcję na rozszerzenie umowy o kolejne pociągi. Okres sprzeciwu, który rozpoczął się w dniu przyznania kontraktu, już upłynął. Żaden konkurent nie odwołał się od decyzji Nexusa o udzieleniu zamówienia.

W 2024 roku nowe pociągi METRO mają całkowicie zastąpić istniejącą flotę taborową. Umowa na dostawę pojazdów, budowę nowej zajezdni i utrzymanie pociągów przez 35 lat jest warta około 700 milionów funtów. Stadler będzie również współpracować z lokalnymi dostawcami z północno-wschodniej Anglii przy produkcji nowych pociągów.

Umowa z Nexus stanowi ważny kamień milowy dla Stadler w Wielkiej Brytanii. Po Glasgow i Liverpoolu jest to trzeci operator metra, który wybrał pojazd Stadler. Cieszymy się na współpracę z Nexus i naszymi dostawcami w północno-wschodniej Anglii – powiedział Ansgar Brockmeyer, dyrektor sprzedaży w Stadler.

Kompleksowe usługi serwisowe

Stadler otrzymał także kontrakt na kompleksową konserwację floty Tyne and Wear Metro na okres 35 lat. Dotyczy to nowych pociągów, a od końca tego roku Stadler Service będzie również odpowiedzialny za utrzymanie istniejącej floty, składającej się z 89 pojazdów. Prace te zostaną początkowo przeprowadzone w istniejącej zajezdni Nexusa w Gosforth. Stara zajezdnia, której początki sięgają ery lokomotyw parowych, zostanie zastąpiona zupełnie nowym obiektem. Nowy magazyn zostanie zaprojektowany przez Stadler i zbudowany z lokalnie rekrutowanymi partnerami. Aby zapewnić maksymalną dostępność, umowa obejmuje między innymi konserwację zapobiegawczą i naprawczą oraz codzienne czyszczenie.

O nowych składach metra

Każdy z 60-metrowych pociągów, które Stadler dostarczy składa się z pięciu wagonów. Maksymalna prędkość wynosi 80 kilometrów na godzinę. Osiem dużych podwójnych drzwi umożliwia pasażerom szybkie wsiadanie i wysiadanie. Pociągi mogą pomieścić do 600 pasażerów. Lekka konstrukcja pojazdu, odzysk energii hamowania i zastosowanie wysoce wydajnej technologii konwertera trakcji obniży zużycie energii. Pociągi zostaną zbudowane tak, aby pomieścić system magazynowania energii, aby w przyszłości mogły pracować w rozszerzonej sieci. Wnętrze pojazdów będzie jasne i otwarte. Będą specjalne wielofunkcyjne obszary dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych, bagażu i rowerów.