Infrastruktura

Sprawniej i bezpieczniej – są efekty przebudowy na trasie Warszawa Rembertów – Zielonka

Sprawniej i bezpieczniej – są efekty przebudowy na trasie Warszawa Rembertów – Zielonka fot. PKP PLK S.A.

Po modernizacji trasy Warszawa Rembertów – Zielonka już w poniedziałek 1 sierpnia pociągi z Wołomina do Warszawy Wschodniej przejadą właśnie tym odnowionym odcinkiem.

Powstałe nowe tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym pomogą w lepszym i szybszym poruszaniu się pociągów. Duży remont przeszedł przystanek Zielonka Bankowa, pojawiła się także nowa stacja – Mokry Ług. Na jednym i na drugim przystanku są już nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie. Stacje są przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. PKP PLK S.A. zadbały o zrealizowanie wszystkich tych punktów kontraktu.

Od 1 lipca pociągi aglomeracyjne na trasie od Zielonki do Wołomina jeżdżą nowymi torami. Będzie to trasa przeznaczona tylko dla ruchu aglomeracyjnego. Trwa modernizacja torów dalekobieżnych.

W Rembertowie i Zielonce bezpieczniej w ruchu będzie zapewne dzięki nowemu wiaduktowi i dwóm remontowanym przejazdom kolejowo-drogowym, a także dzięki lepszej sygnalizacji i rogatkom na skrzyżowaniach. Nowe skrzyżowania bezkolizyjne zwiększą bezpieczeństwo i usprawnią ruch w Wołominie i Zielonce.

Przebudowa linii kolejowej między Warszawą Rembertowem a Sadownem pozwoli na osiąganie przez najszybsze pociągi pasażerskie w ruchu dalekobieżnym maksymalnej prędkości 160 km/h, towarowe natomiast będą mogły rozpędzić się do 120 km/h.

Od poniedziałku na trasę wyjedzie łącznie 12 pociągów. Prace, których koszt wyniesie ponad 2 mld zł mają zakończyć się do końca 2016 roku.