VII Kongres Rozwoju Kolei
Infrastruktura
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

Spore problemy przy budowie nowej Łodzi Fabrycznej. Aż 7 miesięcy opóźnienia!

Spore problemy przy budowie nowej Łodzi Fabrycznej. Aż 7 miesięcy opóźnienia!

Siedem miesięcy dłużej potrwa budowa dworca Łódź Fabryczna – podało PAP powołując się na wypowiedź rzecznika PKP PLK Macieja Dutkiewicza. Inwestycja, która planowo miała zostać ukończona w lutym przyszłego roku, zakończy się na przełomie września i października.

W dniu wczorajszym doszło do podpisania aneksu pomiędzy PKP PLK a konsorcjum firm, które wykonuje prace przy budowie nowego dworca.

Jako powód wydłużenia w czasie realizacji projektu podano “podziemne jezioro”, które znajduje się w sąsiedztwie tunelu, którym pociągi będą dojeżdżać do stacji. W związku z tym zdecydowano się na przeprojektowanie tunelu.

Nowy trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna ma być kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym oprócz peronów kolejowych znajdą się również m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, a także parkingi dla pojazdów osobowych.

Na pierwszym poziomie, osiem metrów pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi, a także pomieszczeniami dla dyrekcji stacji i pracowników technicznych. Tutaj mieścić się będzie także dworzec autobusowy. Na drugim poziomie, ulokowanym 16,5 metra pod ziemią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Natomiast na poziomie ulicy znajdą się główne wejścia do budynku – wschodnie i zachodnie.

Stacja kolejowa została zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwić połączenie kolejowe przez planowany przyszły tunel pod centrum miasta i obsługę pociągów praktycznie we wszystkich kierunkach.

Koszt całej inwestycji szacuje się na 1,75 mld zł brutto.

 

źródło: PAP