Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » Jak się jeździ pociągami Kolei Wielkopolskich? Przewoźnik podsumowuje wyniki ankiet z listopada 2017

Jak się jeździ pociągami Kolei Wielkopolskich? Przewoźnik podsumowuje wyniki ankiet z listopada 2017

Redakcja

Koleje Wielkopolskie już po raz ósmy badały opinię pasażerów dotyczącą jakości usług świadczonych w swoich pociągach. Pasażerowie wypełniali ankiety, przewoźnik publikuje wyniki. Nadal jest bardzo dobrze.

Odbiorcą wszelkich działań podejmowanych przez przewoźników kolejowych jest pasażer – osoba, której opinia liczy się najbardziej. Koleje Wielkopolskie w dniach 13-19 listopada 2017 roku przeprowadziły ankiety wśród swoich pasażerów, by dowiedzieć się, czy usługi przewoźnika spełniają ich oczekiwania.

Koleje Wielkopolskie przeprowadziły ankiety na ponad 2000 podróżnych. Wyrażali opinię dot. m.in. bezpieczeństwa jazdy, czystości składów, opcji zakupu biletów na przejazdy czy obsługi przez drużynę konduktorską. Przewoźnik na podstawie owych opinii może jeszcze bardziej udoskonalać swoją ofertę, zarówno w zakresie publicznego transportu zbiorowego, oczekiwań co do rozkładu jazdy, poszczególnych elementów podróży, czy też otoczenia stacji i przystanków kolejowych.

Wykres zawierający wyniki ankiet przeprowadzanych przez KW w latach 2014-2017 źródło: Koleje Wielkopolskie

 

Jak podają KW wśród elementów podróży, które ocenione zostały najgorzej, znalazło się dostosowanie rozkładu jazdy do oczekiwań podróżnych – 15% negatywnych ocen co stanowi spadek tych ocen w stosunku do ostatniego badania o 1%.

88% podróżnych pozytywnie ocenia czas przyjazdu pociągów. Bardzo wysoko została oceniona m.in. czystość składów, miła obsługa na pokładzie czy łatwość zakupu biletu. Nie odnotowano znaczących spadków wyników względem kwietnia 2017 roku, kiedy to przeprowadzano poprzednie badania. Przewoźnik ma wyraźny podgląd na tendencję zmian w ocenie oferty KW. Wielkopolska Spółka dokłada wszelkich starań, by klienci, którzy na co dzień chętnie korzystają z regionalnych pociągów byli zadowoleni. A w razie uwag i ewentualnych niedogodności zgłoszonych przez pasażerów szybko reaguje celem podniesienia standardów podróży.

Szczegółowe wyniki badań ankietowych można znaleźć na stronie Kolei Wielkopolskich.

 

Podobne artykuły