Trwają prace na linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza. PKP PLK informują, że Rybnicki Okręg Węglowy w efekcie działań zyska lepsze warunki dla przewozu towarów, a podróżni przejadą na trasie szybciej i wygodniej.
Prace na linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza wkroczyły w kolejną fazę. Dotąd Rybnicki Okręg Węglowy zyskał już 100 km nowych torów, a na stacji w Rybniku montowane są windy, które pomogą w poruszaniu się po obiekcie osobom niepełnosprawnym oraz matkom z małymi dziećmi.
Całość inwestycji to koszt 370 mln zł. W ramach tych funduszy przebudowanych zostanie m.in. 20 peronów na przystankach linii i stacja Rybnik. Zapowiedziano remont ok. 60 km linii kolejowej oraz 91 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) m.in. dwa ponad stumetrowe mosty nad rzeką Nacyną w Rybniku (128m) i Wisłą w gminie Strumień (105 m).
W efekcie prac podróżni pokonają odcinek Żory-Rybnik w czasie 13 minut (dotąd był to czas 22 minut). Zwiększy się przepustowość, a także prędkość pociągów. Skrócenie czasu przejazdu odnotuje się również w przypadku transportu towarów z Rybnickiego Okręgu Węglowego.
Stacja Rybnik w czerwcu zyska nowe perony nr 1 i 2. na stacji wymieniane są tory, montowane windy, a także sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zostanie przebudowanych 20 peronów m.in. w Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach, Suminie, Górkach Śląskich, Szymocicach, Nędzy Wsi i Nędzy.
Jak informuje PLK prace są prowadzone zgodnie z ustalonym harmonogramem. Na linii działa ok. 200 osób, korzystając z ponad 70 maszyn (m.in. trzech pociągów sieciowych i ciężkiego dźwigu).
Prace realizowane są w ramach POIiŚ 2014-2020, uzyskały 80% dofinansowania unijnego. Całość robót na linii ma zakończyć się w 2019 roku. Szczegóły na stronie PKP PLK S.A.