Strona główna » Wiadomości » Wydarzenia i targi » Ruszyły Koleje Małopolskie – sukces w cieniu porażki?

Ruszyły Koleje Małopolskie – sukces w cieniu porażki?

Sylwia

W niedzielę, poza pierwszym wyjazdem Pendolino, miało miejsce jeszcze jedno ważne kolejowe wydarzenie. Na torach w Małopolsce pojawiły się pociągi należące do samorządowej spółki Koleje Małopolskie.

Początkowo składy Kolei Małopolskich będą obsługiwały tylko linię Kraków-Wieliczka. „Nasz start na stacji Kraków Główny zbiegł się z pierwszym kursem pociągu Pendolino, który wyruszył do Warszawy i Gdyni. My naszym lokalnym Pendolino pojechaliśmy do Wieliczki – powiedział prezes spółki Ryszard Rębilas.

Pociągi na trasie Kraków – Wieliczka – Kraków odjeżdżają co pół godziny, od 5:10 do 23:10 ze stacji Kraków Główny oraz od 5:08 do 23:38 ze stacji Wieliczka Rynek. Czas przejazdu wynosi 21 minut. Przewoźnik korzysta z nowoczesnego taboru sukcesywnie kupowanego przez samorząd Małopolski.

Szybka Kolej Aglomeracyjna rusza rok później niż planowano, skrócona trasa jest zaś spowodowana ciągle trwającymi pracami na odcinku do Balic.

Podróżni mają mieszane odczucia, z jednej strony zachwycają nowoczesne i wygodne pociągi, z drugiej – rozczarowywuje konieczność przesiadki w Krakowie, gdy chce się dojechać np. do  Zabierzowa:

„Jestem rozczarowana. Z nadzieją czekałam na uruchomienie pierwszej linii SKA. Codziennie dojeżdżam do pracy w Zabierzowie” – mówi pani Paulina. – „Nie wzrośnie liczba kursów do Zabierzowa, zniknie połączenie bezpośrednie z Wieliczki, ludzie będą spóźniać się do pracy”.

Urzędnicy mają gotową odpowiedź: „Zdajemy sobie sprawę z tego, że konieczność codziennej przesiadki będzie dla pasażerów pewną niedogodnością. Warto jednak podkreślić, że Koleje Małopolskie i Przewozy Regionalne dołożyły wszelkich starań, aby odjazdy pociągów Wieliczka-Kraków Główny i Kraków Gł-Zabierzów, szczególnie w godzinach szczytu, były ze sobą odpowiednio skorelowane – a pasażerowie nie musieli długo czekać” – informuje urząd marszałkowski.

Jak zapowiedział Rębilas, jesienią przyszłego roku wraz z zakończeniem modernizacji linii kolejowej trasa pociągów Kolei Małopolskich zostanie wydłużona do Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice. Kolejne przewidywane połączenia na następne lata to relacje: Tarnów – Kraków – Trzebinia, a docelowo Tarnów – Kraków – Trzebinia – Oświęcim, oraz Skawina – Kraków – Miechów lub Podbory Skawińskie – Kraków – Sędziszów.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x