NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Rusza kolejny etap prac na linii otwockiej. Startuje budowa nowego przystanku Warszawa Grochów

Rusza kolejny etap prac na linii otwockiej. Startuje budowa nowego przystanku Warszawa Grochów

Redakcja
Fot. PKP PLK S.A.

Inwestycja na linii otwockiej zwiększy atrakcyjność i dostępność kolei w aglomeracji i regionie oraz na trasach dalekobieżnych. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego.

Od 12 czerwca rozpocznie się kolejny, ważny etap modernizacji linii kolejowej łączącej Warszawę Wschodnią z Warszawą Wawrem. Modernizowane będą tory, przystanki Warszawa Gocławek i Warszawa Olszynka Grochowska oraz budowany nowy przystanek Warszawa Grochów. Kontynuowane będą prace na stacji Warszawa Wawer oraz przy budowie 5 nowych przejść podziemnych. Prace wymagają wprowadzenia zmian w organizacji ruchu pociągów, które zostały uzgodnione z przewoźnikami.

Na czas długiego weekendu czerwcowego, zaplanowano budowę tymczasowego połączenia torów linii kolejowej numer 7 z torami zmodernizowanej już linii 506. Umożliwi to sprawne przejazdy między Warszawą Wawer a Warszawą Wschodnią i kontynuację prac. Od 8 do 11 czerwca przewidziane są zmiany w rozkładzie jazdy. Pociągi od Warszawy Wschodniej kursować będą do stacji Warszawa Wawer. Z kierunku Otwocka część pociągów dojedzie do stacji Warszawa Falenica. Wybrane pociągi będą jeździły wahadłowo do i z Warszawy Radość. Za część pociągów zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza.

12 czerwca ruch pociągów zostanie wznowiony. Pociągi będą kursować z pominięciem Warszawy Olszynki Grochowskiej. Podróżni na stacji Warszawa Wawer skorzystają z tymczasowego peronu. Dwukrawędziowy peron usytuowany przy przejściu w poziomie szyn od strony Anina umożliwi sprawne podróże do końca bieżącego roku. Natomiast podróżni z okolic Warszawy Olszynki Grochowskiej, na czas modernizacji, proszeni są o korzystanie z komunikacji miejskiej.

Szczegóły dotyczące zmian w organizacji ruchu dostępne na stacjach i przystankach oraz na www.portalpasazera.pl.

Widać już nowy peron przystanku Warszawa Gocławek pod wiaduktem na ul. Marsa. Budowane jest przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz dojściem na peron. Windy i schody ułatwią dostęp na wiadukt.

Na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska peron zostanie przebudowany, odremontowana zostanie wiata przystankowa. Będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej. Kładka nad torami zostanie przebudowana i wyposażona w windy.

Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Olszynka Grochowska będzie nowy przystanek Warszawa Grochów w pobliżu szpitala na ul. Szaserów. Wybudowany zostanie peron wyspowy z wiatą. Będzie system informacji pasażerskiej. Kolej zapewni lepszy dojazd m.in. do osiedli i kliniki.

Dla podróżnych dostępna jest strona inwestycji, gdzie między innymi publikowane są aktualne zdjęcia przedstawiające postęp prac: http://www.warszawa-lublin.pl.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap II” odcinek Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer, o wartości ok. 422 mln zł netto, jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności