Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Rudawa już z nowym peronem. Zmiany dla pociągu Oświęcim-Kraków do 15 lipca

Rudawa już z nowym peronem. Zmiany dla pociągu Oświęcim-Kraków do 15 lipca

Redakcja

Od 23 czerwca podróżni korzystają z nowego peronu przy torze nr 1 na stacji Rudawa. Przez modernizację linii Katowice-Kraków zapowiedziano  kolejne zmiany trwające od 25 czerwca do 15 lipca na trasie Oświęcim-Kraków.

Stacja Rudawa zyskała już nowy peron, a pociągi jadą nowym torem nr 1 na odcinku Krzeszowice – Zabierzów. Kolejne prace będą toczyć się na torze nr 2 w ramach modernizacji linii E30 Kraków-Katowice.

Jak informują PKP PLK trwa modernizacja odcinków trasy E30 między Katowicami a Krakowem, w tym min. na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki. Wielobranżowa inwestycja, obejmuje tory, perony, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdy kolejowo-drogowe i wiadukty. Ruch pociągów jest utrzymany jednotorowo. Do zakresu prac dostosowywana jest  komunikacja kolejowa i drogowa.

Od 25 czerwca do 15 lipca br. trzeba się liczyć ze zmianą w kursowaniu pociągu relacji Kraków-Oświęcim. A to ze względu na testy urządzeń sterowania ruchem kolejowym na zmodernizowanym odcinku Krzeszowice – Zabierzów. Pociąg POLREGIO, który odjeżdża z Oświęcimia o godz. 3.30 do Krakowa, przesiądą się w Krzeszowicach do autobusów komunikacji zastępczej. Jeden pojedzie bezpośrednio do Krakowa (bez postojów na przystankach) a drugi zatrzyma się w Rudawie, Zabierzowie, Krakowie Mydlnikach Wapiennik, Krakowie Mydlnikach.

Komunikacja zastępcza będzie również na odcinku Kraków – Krzeszowice, za pociąg odjeżdżający z Krakowa o godz. 5.56 do Oświęcimia. W Krzeszowicach podróżni będą mogli przesiąść się do pociągu Przewozów Regionalnych, odjeżdżającego o godz. 6.49 i kontynuować jazdę w stronę Oświęcimia.

Zakończenie inwestycji na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki planowane jest pod koniec 2018 r. a zakończenie całej trasy Katowice – Kraków, w połowie 2020 r. (koszt projektu to 2 mld zł).

 

Podobne artykuły