Strona główna » Wiadomości » Rok 2024 na zachodniopomorskiej kolei: Inwestycje dla pasażerów i transportu towarowego

Rok 2024 na zachodniopomorskiej kolei: Inwestycje dla pasażerów i transportu towarowego

Redakcja
Fot. Bartosz Pietrzykowski/PKP PLK

Dzięki zakończonym inwestycjom w województwie zachodniopomorskim podróżni korzystają z 13 nowych przystanków, m.in. w Szczecinie, Koszalinie i Kołobrzegu, oraz licznych zmodernizowanych peronów. Udogodnienia te zachęcają do wybierania kolei jako codziennego środka transportu. Nowe perony dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, wyposażono w antypoślizgowe nawierzchnie, ścieżki naprowadzające, wiaty, ławki oraz jaśniejsze LED-owe oświetlenie. Tablice informacyjne i stojaki na rowery dodatkowo podnoszą komfort podróży.

Nowe przystanki i modernizacje

Nowe przystanki, takie jak Szczecin Żydowce, Koszalin Politechnika czy Kołobrzeg Amfiteatr, ułatwiają dostęp do kolei w regionie. Zmodernizowano także perony na linii Poznań – Szczecin, umożliwiając najszybszym pociągom pokonanie trasy w mniej niż 2 godziny. Inwestycje realizowano w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025” oraz budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Efektywny transport towarowy

Rewitalizacja odcinka linii nr 410 między Grotnikami Drawskimi a Drawnem umożliwiła przywrócenie ruchu towarowego na nieczynnej od 1996 r. trasie. Wymieniono 55 km torów, zmodernizowano mosty i wiadukty oraz przebudowano plac ładunkowy w Złocieńcu. Ponadto ogłoszono przetarg na budowę linii kolejowej do Portu Morskiego Police.

Lepsza obsługa podróżnych i krótsze czasy przejazdu

Modernizacja linii E59 Poznań – Szczecin pozwala pociągom osiągać prędkości do 160 km/h, co skraca czas podróży między Szczecinem a Warszawą do około 4 godz. 20 min. To przykład, jak inwestycje współfinansowane z budżetu państwa i funduszy unijnych poprawiają komfort, bezpieczeństwo i efektywność polskiej kolei.

 

 

 

Podobne artykuły