Filia hiszpańskiego przewoźnika w Arabii Saudyjskiej chce zatrudnić 30 kobiet, które w niedalekiej przyszłości zostałyby maszynistkami. Łącznie ogłoszeniem zainteresowało się… 28 tysięcy kobiet!
W Arabii Saudyjskiej za rozwój kolei dużych prędkości w ramach projektu Haramain Railway Highspeed odpowiada hiszpańsko-saudyjskie konsorcjum, w skład którego należy 12 hiszpańskich firm i tylko dwie firmy z Arabii Saudyjskiej. Renfe posiada 26,9 % udziałów w konsorcjum, co czyni go największym udziałowcem.
Jak informowaliśmy pod koniec 2021 roku na łamach NaKolei.pl, Renfe KSA przygotowało ofertę pracy dla 30 maszynistek. Renfe wprowadza przełom w państwie, w którym kobiety są dyskryminowane na każdym kroku. Warto wspomnieć, że kobiety od 2018 roku mogą prowadzić pojazdy mechaniczne, teraz dzięki Renfe mają być odpowiedzialne za prowadzenie pociągów KDP. Renfe decyzje o zatrudnieniu kobiet musiało uzgodnić z Transport General Authority – rządową organizacją Arabii Saudyjskiej regulującą kwestie dot. transportu.
Blisko 30 tys. kandydatek
Renfe 2 stycznia opublikowało oferty pracy skierowane do kobiet. Liczba zgłoszeń przeszła najśmielsze oczekiwania działu HR przewoźnika. Zgłosiło się 28 tys. kandydatek, co tylko podkreśla skalę stłumionego popytu i chęci podjęcia pracy przez kobiety w Arabii Saudyjskiej.
Renfe poinformowało, że po pierwszej selekcji udało się zmniejszyć liczbę potencjalnych kandydatek o połowę. To wciąż około 14 tys. kandydatek, na 30 miejsc pracy. W pierwszym etapie wybierano kandydatki na podstawie wykształcenia i poziomu języka angielskiego. Dział HR czeka więc bardzo trudne zadanie.
Obecnie Renfe KSA zatrudnia 55 saudyjskich maszynistów, a 48 przechodzi szkolenia – które przeprowadzają Hiszpanie (7 Hiszpanów i jedna Hiszpanka).
Kobiet po przejściu szkolenia będą odpowiedzialne za prowadzenie pociągów KDP.