Za trzy lata będzie wyremontowany polski odcinek linii kolejowej Szczecin – Berlin.
Chodzi o odcinek linii nr 408 Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce i linię nr 409 Szczecin Gumieńce – Tantow (granica państwa). Przebudowa tej trasy będzie kosztować 140 mln zł.
PKP Linie Kolejowe poinformowały, że trwają prace między obiema szczecińskimi stacjami, gdzie zdemontowano stare tory i sieć trakcyjną i trwa montaż nowej infrastruktury. Przebudowywane są też przejazdy i obiekty inżynieryjne (na przejeździe w Warzymicach do sygnalizacji świetlnej będą dodane rogatki).
Ponadto będzie przebudowana stacja Szczecin Rumieńce, gdzie powstaną nowe perony wraz z pochylnią dla osób o ograniczonej mobilności, a na peronach będą nowe ławki, wiaty, gabloty z rozkładem jazdy. Obok peronu zostaną zamontowane stojaki rowerowe.
Natomiast na linii nr 409 Szczecin Gumieńce – granica państwa zostanie wykonana modernizacja wraz z elektryfikacją tej trasy. Zostaną tu zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem, a w Kołbaskowie zostanie zbudowana mijanka, która usprawni ruch kolejowy.
Po zakończeniu remontu pociągi pasażerskie będą mogły kursować do stacji Szczecin Gumieńce z prędkością 120 km/h (teraz tylko 80 km/h), zaś do granicy polsko-niemieckiej z prędkością 160 km/h (teraz 120 km/h).
Modernizacja trasy ze Szczecina do granicy z Niemcami to realizacja polsko – niemieckiej umowy z 2012 roku w sprawie udrożnienia tego połączenia. I ma się zakończyć w 2020 roku.