Strona główna » Wiadomości » RegioJet zwycięzcą największego kontraktu na obsługę pociągów w Czechach. Pesa dostarczy tabor

RegioJet zwycięzcą największego kontraktu na obsługę pociągów w Czechach. Pesa dostarczy tabor

Redakcja
Fot. Zdopravy.cz

RegioJet został ogłoszony zwycięzcą największego kontraktu na obsługę pociągów w Czechach. Jest to drugi kontrakt dla RegioJet w Kraju Usteckim, który obsługuje już niektóre pociągi elektryczne.

Jak poinformował portal Zdopravy, w przetargu RegioJet pokonał dotychczasowego przewoźnika České dráhy i Arrivę. Szacunkowa cena wyniosła 18 miliardów koron. Zwycięzca przetargu otrzyma kontrakt na ponad 3,3 miliona kilometrów rocznie na głównych zelektryfikowanych liniach w regionie. Pod względem wielkości jest to zdecydowanie największy kontrakt dla przewoźnika na czeskich kolejach. Cena miała w sumie 90% wagi w ocenie, resztę przypisano pojemności składów. RegioJet zaoferował cenę 212,5 CZK za kilometr, szacunek wynosił 280 CZK. RegioJet zapowiedział również, że liczy na zakup jednostek Elf.eu od PESY.

Ogłoszenie zwycięzcy najprawdopodobniej nie będzie oznaczało szybkiego zawarcia umowy. Wynik nie podoba się w szczególności Kolejom Czeskim.

Formalnie zostaliśmy dziś wykluczeni z przetargu z powodu zmiany (obniżenia) ceny ofertowej. Jest to jednak dość paradoksalne w konkursie opartym głównie na najniższej cenie i prowadzonym w procedurze negocjacyjnej. W trakcie negocjacji zamawiający odmówił negocjowania ceny, a zapraszając nas do złożenia ofert ostatecznych zabronił nam, naszym zdaniem bezprawnie, obniżenia ceny. Najwyraźniej dokonał już wyboru i nie chciał dopuścić do zmiany kolejności oferentów? W poniedziałek, przed złożeniem naszych ofert, sprzeciwiliśmy się tej procedurze zamawiającego, a następnie złożyliśmy obniżoną ofertę – powiedział Jiří Ješeta, członek zarządu ČD.

Dla ČD może to być znacząca strata rynkowa. Dlatego decydują, czy zgłoszą sprzeciw.

Jest to możliwe, rozważamy to – dodaje Ješeta.

Modyfikacja oferty wyłącznie w zakresie parametrów technicznych

Przetarg został tak skonstruowany, aby nie wykluczał negocjacji w sprawie oferty po jej złożeniu. W związku z tym uczestnicy zostali również zaproszeni do dalszych negocjacji, ale tylko na warunkach technicznych, o których zostali uprzedzieni. Nigdzie nie było słychać, że negocjacje powinny dotyczyć dostosowania cen. Po spotkaniu istniała możliwość złożenia oferty ostatecznej z zaznaczeniem, że przedmiotem oferty ostatecznej NIE jest korekta ceny. Mimo to jeden z przewoźników złożył zmodyfikowaną ofertę cenową i został wyeliminowany – tłumaczy rzeczniczka regionu Magdalena Fraňková. 

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności

0
Would love your thoughts, please comment.x