Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » RegioJet chce wystartować na trasie Praga – Kraków – Przemyśl wiosną 2021 roku

RegioJet chce wystartować na trasie Praga – Kraków – Przemyśl wiosną 2021 roku

Adrian Izydorek
RegioJet Fot. NaKolei.pl

RegioJet uzyskał od Prezesa UTK otwarty dostęp na polskim rynku. Czeski prywatny przewoźnik swoją działalność planuje rozpocząć wiosną 2021 roku.

RegioJet po pozytywnej decyzji Urzędu Transportu Kolejowego na możliwość realizacji połączeń w relacji Praga – Kraków – Przemyśl planuje rozpocząć swoją działalność na terenie Polski już wiosną 2021 roku. RegioJet chce uruchomić nocne połączenie Praga – Przemyśl – Praga.

Na stacji Przemyśl Główny zapewnione będzie skomunikowanie pociągu RegioJetu i Kolei Ukraińskich do Lwowa. Dokładna data uruchomienia połączenia zależy od zniesienia ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa. Wstępnie RegioJet planuje uruchomić nowe połączenie na przełomie marca i kwietnia 2021 roku.

Wejście na polski rynek było w naszych planach od dłuższego czasu. Od wiosny 2021 roku zaoferujemy codzienne połączenia Krakowa i Przemyśla z Pragą, Ołomuńcem i innymi miastami w Republice Czeskiej. Na pokładzie pociągów podróżni będą mieć do dyspozycji wszystkie usługi, które znają z pozostałych pociągów RegioJet, wliczając w to m.in. bezpłatną kawę, czy dostęp do internetu – powiedział Radim Jacura, właściciel firmy RegioJet.

Połączenie kolejowe będzie funkcjonowało jako nocne z odjazdem w godzinach wieczornych i porannym przyjazdem do stacji docelowych. Pasażerowie będą mogli wybrać kategorię podróży – dostępne będą wagony z miejscami do siedzenia, jak i kuszetki oraz wagony sypialne. W ramach zakupionego biletu podróżni otrzymają bezpłatnie kawę, butelkowaną wodę, połączenie z internetem, dostęp do systemu rozrywki pokładowej z ofertą filmów, gier i innych treści oraz pozostałe usługi.

Rozszerzenie sieci nocnych połączeń RegioJet zbiega się z działaniami europejskich przewoźników kolejowych, a także Unii Europejskiej, którzy są w trakcie dyskusji nt. dalszego rozwoju połączeń nocnych w Europie.

RegioJet chcę uruchomić kolejne połączenia w Polsce

RegioJet nie ukrywa, że jest zainteresowany rozszerzeniem oferty komercyjnych połączeń kolejowych na terenie Polski.

Według europejskiego prawodawstwa połączenia dalekobieżne powinny funkcjonować bez dotacji, w formie konkurencyjnej oferty usług wielu przewoźników. Zasada ta ma obowiązywać wszędzie tam, gdzie możliwe jest zapewnienie podstawowych usług transportowych bez dotacji – informuje RegioJet w komunikacie.

Przykładem takiego rozwiązania jest trasa Praga – Ostrawa, gdzie bez dotacji ze strony państwa funkcjonują trzej przewoźnicy. Podróżni mają do dyspozycji połączenia, które w szczycie komunikacyjnym sięgają wyruszają w trasę co 20 minut. A więc wybór przewoźnika dokonują na podstawie oceny standardu oferowanych usług i cen.

Rok 2021 dla RegioJet ma być rokiem dalszych ekspansji

RegioJet aktualnie inwestuje w dalszy rzowój floty pociągów dalekobieżnych. Tydzień temu przewoźnik odebrał pierwsze dwie z 15 lokomotyw Bombardier TRAXX MS3. Poza nowymi lokomotywami RegioJet w 2021 roku planuje znacząco inwestować w poszerzenie swego parku wagonowego. Do 50 wagonów zakupionych w tym roku, dołączy w 2021 roku co najmniej 70 kolejnych wagonów.

 

Podobne artykuły