Strona główna » Wiadomości » Rafamet zaopatruje KDP w Maroku

Rafamet zaopatruje KDP w Maroku

Redakcja
Fot. Rafamet

Zakładu naprawczy w marokańskiej Kenitrze otrzyma z Rafametu maszyny do serwisowania pociągów Kolei Dużych Prędkości.

 

W Rafamecie pomyślnie przeszła procedura odbioru wstępnego tokarki podtorowej UGE 300 N i przeciągarki szynowo-drogowej 3RS 800. Maszyny sprawdzali przedstawiciele Krajowego Biura Kolei Marokańskich (Office National des Chemins de Fer du Maroc – ONCF).

Rafamet informuje, że to już dziewiąta tokarka, która trafi do Maroka.  dla tego partnera. Sprzęt trafi do nowego zakładu naprawczego marokańskich Kolei Dużych Prędkości w Kenitrze. Ta stacja leży na trasie szybkich pociągów z Tangeru do Rabatu i Casablanki. Tokarka podtorowa z Rafametu usprawni regenerację kół i tarcz hamulcowych pociągów dużych prędkości. Natomiast wózek manewrowy posłuży do przeciągania pojazdów o masie do 800 ton.

Maroko jest pierwszym krajem w Afryce, gdzie działa KDP. Pierwsza linia szybkich kolei Tanger – Rabat (stolica kraju) – Casablanca (około 350 km) powstała w 2018 roku dzięki współpracy ONCF z francuskimi kolejami SNCF. Pociągi rozwijają prędkość do 320 km/h (na odcinku Tanger – Kenitra), a czas przejazdu między Tangerem a Casablanką to nieco ponad dwie godziny. Przed budową KDP podróż pociągiem między tymi miastami zajmowała prawie pięć godzin.

Maroko planuje rozbudowę swoich KDP dalej na południe od Kenitry. Wzrosną parametry prędkości odcinka Kenitra-Casablanca, a nowy szlak dla szybkich pociągów powstanie najpierw do Marrakeszu, a potem do Agadiru. Król Maroka Muhhamad VI dał zielone światło dla tej inwestycji w związku z piłkarskimi mistrzostwami świata w 2030 roku. Maroko będzie współorganizatorem tej imprezy razem z Hiszpania i Portugalią.

Podobne artykuły