PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację przystanku Chełm Miasto na linii kolejowej nr 7.
Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka istniejącego dwukrawędziowego peronu i zaprojektowanie oraz budowa nowego peronu dwukrawędziowego o wysokości 0,76 m, długości 300 m na międzytorzu torów nr 1 i 2 w km ok. 245,670 – 245,970 linii nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk (szerokość peronu dostosowana do międzytorza) wraz z wyposażeniem oraz odwodnieniem, zapewnienie zasilania dla oświetlenia peronu i dojścia, inne niezbędne roboty w branżach towarzyszących a także likwidacja kolizji. W ramach prac przewiduje się roboty rozbiórkowe nawierzchni i krawędzi peronu wraz z zagospodarowaniem materiałów.
Zamówienie obejmuje również wykonanie dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla nich wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca będzie także odpowiedzialny za przeprowadzenie oceny zgodności podsystemu strukturalnego „Infrastruktura”, objętego zakresem zamówienia na każdym etapie (projektowania, budowy i końcowych prób podsystemu).
Oferty w przetargu można składać do 13 września 2023 r. Jedyne kryterium ich oceny stanowi cena. Od oferentów wymagane jest doświadczenie. Każdy z nich musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał:
1) budowę lub przebudowę (w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane) co najmniej trzech kolejowych obiektów budowlanych. Wśród wskazanych musi znaleźć się co najmniej jeden obiekt obsługi podróżnych – peron wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
2) co najmniej jedną dokumentację projektową dla robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie, infrastruktury kolejowej. Dokumentacja projektowa powinna obejmować min. branże: kolejową, kolejowe obiekty budowlane lub budynki oraz branżę SRK.