Poznańska Kolej Metropolitalna od stycznia 2023 roku planuje połączenia Poznań – Wronki. To ma być ostatni etap w rozwoju przedsięwzięcia zainaugurowanego w czerwcu 2018 roku.
Dzięki uruchomieniu PKM Wronki oraz miejscowości położone wzdłuż linii 351 na trasie między tym miastem a Poznaniem zyskają atrakcyjne połączenia kolejowe ze stolicą regionu. Podpisanie porozumienia ma się odbyć w poniedziałek – 4 lipca. Z informacji przekazanych PAP przez stowarzyszenie Metropolia Poznań wynika, że samorządy planują na rok 2023 wydanie na finansowanie przejazdów nową linią PKM ponad 16 mln zł.
Poznańska Kolej Metropolitalna to wspólne przedsięwzięcie Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Stowarzyszenia Metropolia Poznań, Miasta Poznania, Powiatu Poznańskiego oraz gmin i powiatów położonych wzdłuż 9 linii kolejowych Poznańskiego Węzła Kolejowego.
Jest to system regularnych kolejowych połączeń regionalnych oparty na zasadzie solidaryzmu wszystkich samorządów współuczestniczących w projekcie. Inicjatywa jest współfinansowana przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, Miasto Poznań, Powiat Poznański oraz położone wzdłuż 9 linii kolejowych Poznańskiego Węzła Kolejowego gminy i powiaty aglomeracji poznańskiej – przypomina Anna Parzyńska – Paschke, rzeczniczka marszałka województwa wielkopolskiego.
Funkcjonowanie PKM docelowo, po uruchomieniu wszystkich dziewięciu linii, obejmie obszar w promieniu około 50 km od Poznania, wyznaczany przez stacje końcowe PKM na poszczególnych liniach: Nowy Tomyśl, Wągrowiec, Grodzisk Wlkp., Jarocin, Wronki, Rogoźno, Kościan, Gniezno i Września. Częstotliwość kursowania pociągów PKM w godzinach szczytu przewozowego średnio co 30 minut.
Zwiększenie liczby połączeń do stacji Wronki planowane jest od 1 stycznia 2023 roku.