Strona główna » Wiadomości » Poznań remontuje torowiska

Poznań remontuje torowiska

Krzysztof Losz
Fot. MPK Poznań

Ponad 25 milionów złotych wyda w tym roku Poznań na remonty infrastruktury tramwajowej. Pierwsze roboty już ruszyły, (na torowisku w al. Wielkopolskiej), a duże prace rozpoczną się w maju.

 

Na pierwszy ogień poszła tzw. trasa piątkowska. Na al. Wielkopolskiej, pomiędzy ulicami Pułaskiego a Nad Wierzbakiem, trwa wymiana szyn i podkładów. Na fragmencie trasy zastosowano specjalne stalowe podkłady, które pozwalają na uniknięcie ingerencji w system korzeniowy okolicznych kasztanowców.

Remont zakłada ponadto odnowienie przystanków Klin, remont przejazdu tramwajowego przez ul. Nad Wierzbakiem. Trasa na tym odcinku zyska także nową sieć trakcyjną, której znaczna część była projektowana i budowana około 50 lat temu. Z kolei na przejeździe tramwajowym na Al. Solidarności służby MPK Poznań wymieniają tory oraz nawierzchnię drogową. Naprawa torowiska dotyczy ponadto pętli Piątkowska. Tramwaje wrócą na trasę piątkowską w pierwszej połowie kwietnia br.

Celem władz miasta jest stałe podnoszenie jakości infrastruktury torowo-sieciowej, aby mieszkańcy odstawiali samochody i korzystali z tramwajów.

Przez ostatnie dziesięć lat na poprawę infrastruktury torowo-sieciowej wydaliśmy ponad 250 milionów zł. To kwota tylko na remonty, nieuwzględniająca nowych inwestycji. Większość zaplanowanych w tym roku prac jest ściśle skoordynowana z dużymi remontami podnoszącymi standard transportu, głównie przebudową mostu Chrobrego, czy budową nowej trasy wzdłuż ul. Ratajczaka. Nie możemy pozwolić, by w czasie tych ważnych inwestycji doszło do poważnej awarii, uniemożliwiającej kursowanie tramwajów – – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Plan remontów zakłada, że prace będą jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców i pasażerów transportu publicznego.

Największe remonty w wakacje

Miastu i MPK zależy na tym, żeby zminimalizować ewentualne niedogodności dla mieszkańców, które wynikają z remontów torowisk tramwajowych.

Dlatego plan prac zawsze jest tak przygotowany, żeby uciążliwości były jak najmniejsze. Roboty wiążące się z największymi zmianami w komunikacji są przewidziane na lato. W wakacje od lat jest mniejsze natężenie ruchu w mieście. – Terminy poszczególnych prac mogą jeszcze ulegać pewnym przesunięciom, niemniej o zmianach w transporcie wynikających z kolejnych remontów będziemy na bieżąco informować z odpowiednim wyprzedzeniem – wyjaśnia Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Dwie duże naprawy będą dotyczyły, czyli węzła AWF – niezwykle istotnego dla przejazdu przez most Królowej Jadwigi. Oraz fragmentu trasy kórnickiej, od mostu św. Rocha do Piotrowa. Ponadto wśród najpoważniejszych zadań na ten rok jest remont na ulicy Górna Wilda, gdzie w czerwcu będą prowadzone punktowe naprawy torowiska. W lipcu ekipy remontowe pojawią się na ulicy Kórnickiej. Prace będą prowadzone od mostu św. Rocha do ulicy Piotrowo. Naprawy wymaga dylatacja przy moście oraz torowisko od przystanków Politechnika do mostu św. Rocha. W pierwszym miesiącu wakacji wymieniona zostanie też północna część torowiska na węźle Głogowska- Hetmańska.

Z kolei w sierpniu dwa duże remonty będą dotyczyły węzła Bałtyk (na skrzyżowaniu ulic Roosevelta i Bukowskiej). Tam nastąpi naprawa rozjazdów i wymiana torowiska na łukach. Z kolei na węźle Traugutta (na skrzyżowaniu ulicy Hetmańskiej i 28 Czerwca 1956 r.), wykonawca ułoży nową nawierzchnię torową i drogową na przejeździe.

 

Podobne artykuły