Działania Kolej jest dla ludzi Konferencje i spotkania Przewozy pasażerskie

Ponad 150 mln pasażerów w I półroczu. Czy wynik podniesie Pakiet Podróżnika?

Ponad 150 mln pasażerów w I półroczu. Czy wynik podniesie Pakiet Podróżnika? fot. NaKolei

Pakiet Podróżnika – oferta przyjazna i znacznie ułatwiająca planowanie podróży – tak o wdrożonym 11 września projekcie mówi prezes PKP S.A.

Podczas międzynarodowej konferencji ,,Wspólny Bilet w transporcie kolejowym”, która odbywa się dziś od rana w sali konferencyjnej hotelu Leonardo Royal Hotel Warsaw głównym tematem rozmów i wykładów prelegentów jest Wspólny Bilet. Zarówno ten wprowadzony 11 września przez SKM Trójmiasto, PKP Intercity i Przewozy Regionalne (jako Pakiet Podróżnika) i ten planowany i wyczekiwany przez wielu Wspólny Bilet dla wszystkich przewoźników kolejowych i nie tylko.

Rozwiązania proponowane przez ostatnie działania przewoźników kolejowych to, jak powiedział wiceminister Bittel, krok milowy we wzmacnianiu kolei jako konkurencja na rynku przewozowym. Patrząc na wynik z I półrocza liczba osób korzystających z usług kolejowych przekroczyła 150 mln. Wniosek nasuwa się sam – ludzie wracają na kolej!

PKP Intercity, Przewozy Regionalne (POLREGIO) i SKM w Trójmieście pod okiem Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa wyszły pasażerom naprzeciw poprzez Pakiet Podróżnika. Dzięki temu rozwiązaniu podróż po terenie całego kraju pociągami tych trzech przewoźników odbywać się może za pomocą jednego blankietu. Uwzględniając  zniżki i oferty handlowe każdego z przewoźników system wyznacza najtańszą opcję przejazdu. Pakiet jest zarazem oszczędnością czasu i pieniędzy. Na to czekają użytkownicy kolei.

 To są wyzwania i kierunek dalszego rozwoju projektu – powiedział o projekcie Andrzej Bittel, wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Zarówno Krzysztof Mamiński jak i Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, jednej ze spółek realizujących Pakiet, wyrażają otwartość i nadzieję na dołączanie do pakietu innych przewoźników.

– Głęboko wierzę, że to rozwiązanie szybko zyska dużą popularność i przyczyni się do dalszego wzrostu liczby klientów polskiej kolei – dodał prezes PKP S.A. Krzysztof Mamiński.

Jak dodał prezes Chraniuk realizowanie przejazdów w ramach Pakietu Podróżnika jest sposobem otwarcia się Spółki na nowych klientów. Zaznaczył, że komfort pasażerów związany z ułatwieniem ich podróżowania jest dla przewoźnika priorytetem w budowaniu przyjaznej ludziom marki. Obopólne korzyści Pakietu – dla pasażerów i przewoźników widzi również Maciej Lignowski, prezes SKM Trójmiasto.

Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych ma powody do radości. Dziś mija równo pół roku od przejęcia przez niego obowiązków prezesa Spółki. Rozwój oferty taborowej i siatki połączeń przewoźnika na skalę całej Polski dodatkowo zaowocował rozszerzeniem swojej działalności poprzez Pakiet Podróżnika. To przysłowiowa wisienka na torcie – a drogę temu utorował swoimi działaniami poprzedni prezes PR Krzysztof Mamiński.

Wprowadzenie Pakietu Podróżnika jest pierwszym krokiem do budowy zintegrowanej oferty taryfowej wielu przewoźników – mówi Zgorzelski.

Jak zapowiedział Krzysztof Mamiński bilet w ramach Pakietu Podróżnika będzie można zakupić drogą internetową już za ok. miesiąc.