Kolej jest dla ludzi Przewozy pasażerskie Wiadomości

Polskie Koleje Linowe promują swoje usługi w programie ,,Made in Małopolska”

Polskie Koleje Linowe promują swoje usługi w programie ,,Made in Małopolska” fot. PKL

Polskie Koleje Linowe dołączyły do programu „Made in Małopolska”. To nie tylko wsparcie regionalnego biznesu, ale i promocja usług PKL, z których korzysta wielu zadowolonych turystów.

Program ,,Made in Małopolska” to wspieranie regionalnego biznesu, dobrego smaku, oryginalnego dizajnu, wartościowych inicjatyw, a także szczególnie atrakcyjnych miejsc regionu. Dołączyły do niego Polskie Koleje Linowe.

Czujemy się zaszczyceni, że dołączyliśmy do grona najbardziej atrakcyjnych i renomowanych firm w regionie, które mogą posługiwać się znakiem „Made in Małopolska”. To dla nas szczególnie istotne, ponieważ ten znak jest sygnałem dla turystów, że nasze produkty i usługi są godne polecenia i najwyższej jakości. – mówi Janusz Ryś, prezes Polskich Kolei Linowych.

Podstawą współpracy Polskich Kolei Linowych i władz Małopolski jest dwustronne wykorzystanie potencjału wizerunkowego marek oraz osiągnięcie trwałego efektu synergii w obszarze promocji. Znakiem „Made in Małopolska” mogą posługiwać się PKL jako operator turystyczny, ale także Kasprowy Wierch, Gubałówka, Góra Parkowa i Festiwal muzyczny Hej Fest.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie PKL wynika, że ponad 70 proc. Polaków zauważa coraz wyższy standard letniej oferty turystycznej w górach.  Najbardziej doceniamy poprawę bazy noclegowej (64 proc. ) oraz restauracyjnej i gastronomicznej (46 proc. ).

 24 lipca 1935 r. powstaje spółka „Towarzystwo Budowy i Eksploatacji Kolei Linowej Zakopane – Kasprowy Wierch” popularnie zwana „Linkolkasprowy”. Jej największymi udziałowcami były Polskie Koleje Państwowe i Stocznia Gdańska. Pomysłodawcą i motorem budowy kolei był Aleksander Bobkowski. W owych czasach był dyrektorem Polskich Kolei Państwowych, prezesem Polskiego Związku Narciarskiego i przede wszystkim Ministrem Komunikacji.