Dla tych, którzy oczekiwali zmian na odcinku Warszawa-Radom mamy dobrą wiadomość. Dziś 11 kwietnia zostały podpisane umowy na prace modernizacyjne.
Wiele osób narzeka na czas przejazdu pociągów z Radomia do Warszawy, mimo, że miast tych nie dzieli duża odległość na mapie. Prace wynikające z podpisanych dziś umów mają to zmienić, a pasażerowie odczują pierwsze skutki tych działań już w III kwartale 2018 roku.
Podpisanie umów odbyło się dziś, 11 kwietnia w Radomiu. Umowy dotyczą prac na odcinkach Czachówek Płd. – Warka i Warka – Radom. Obie umowy są warte ok. 646 mln zł, co łącząc inne umowy z tego roku daje wynik podpisanych umów na 3 mld zł.
Czas podróży między Radomiem a Warszawą ma się skrócić aż o godzinę, z 2 godz. 15 min. (!) do 1 godz. 15 min. Jakie prace zostaną podjęte na obu odcinkach?
Warka – Radom: Będzie to m.in. modernizacja i budowa drugiego toru, montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdów. Całość prac (opisanych na stronie PKP PLK S.A.) na tym odcinku wykona konsorcjum firm. To Spółki Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum), Track Tec Construction Sp. z o.o., SWIETELSKY Baugesellschaft m.b.H., INFRAKOL Sp. k., LEONHARD WEISS GMBH & CO.KG, „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. Koszt prac konsorcjum: 429 mln zł.
Czachówek Płd. – Warka: Wymienione zostaną tory, urządzenia sterowania ruchem i rozjazdy. Całość prac (opisanych na stronie PKP PLK S.A.) na tym odcinku wykona konsorcjum spółek STRABAG Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum), STRABAG Rail GmbH, STRABAG Rail a.s., STRABAG Általános Építő Kft., ZUE S.A., Budimex S.A. Koszt prac to 217 mln zł.
Cała linia kilkukrotnie zwiększy swoją przepustowość, co oznacza, że będzie przygotowana do obsługi większej liczby pociągów, jadących nawet z prędkością 160 km/h.
Liczby modernizacji Czachówek Płd. – Warka i Warka – Radom:
• 63 km zmodernizowanej linii kolejowej
• ok. 57 wymienionych rozjazdów
• 31 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
• 8 nowych i zmodernizowanych wiaduktów (w tym 2 pełniące funkcję przejść dla pie-szych)
• 3 zmodernizowane stacje i 10 zmodernizowanych przystanków osobowych
• 3 nowe przystanki osobowe
Zmodernizowane zostaną perony na stacjach Chynów, Warka, Dobieszyn oraz przystankach: Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje i Lesiów. Powstaną nowe przystanki: Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka) i przystanek Stara Wola.
W III kwartale 2018 roku rozpocznie się przebudowa 20 kilometrowego odcinka Czachówek Płd. – Warka. W IV kwartale 2018 roku – przebudowa 43 kilometrowej trasy Warka – Radom. Całość prac skończy się w 2021 roku.