Mimo że wybrany został wykonawca prac w ramach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej PKP Polskie Linie Kolejowe nie mogą podpisać z nim umowy. A to za sprawą odwołania, które złożyły do KIO inne firmy.
W przetargu ogłoszonym przez zarządcę infrastruktury wpłynęło siedem ofert, wszystkie przekroczyły kosztorys. Stąd przeprowadzona została aukcja elektroniczna, w wyniku której jako zwycięzcę wskazano krakowskie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej, które proponowało – jeszcze przed aukcją – kwotę 490,638 mln zł brutto. Budżet zamawiającego na ten cel to 374,405 mln zł brutto. Mimo wskazania zwycięzcy PKP PLK nie mogą podpisać z nim umowy. A to za sprawą odwołań do KIO, złożonych przez innych wykonawców. Spółka czeka teraz na termin rozprawy. Nie znamy natomiast szczegółów aukcji elektronicznej, nie podano bowiem jej szczegółów.
Przypomnijmy, że oferty złożyli:
- Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 490 638 126 zł;
- Torpol – 495 421 604 zł;
- Konsorcjum z liderem Swietelsky Rail Polska – 544 644 000 zł;
- Konsorcjum z liderem Budimex – 551 083 810 zł;
- ZUE S.A. Kraków – 577 206 676 zł;
- konsorcjum z liderem Track Tec Construction – 588 969 705 zł;
- konsorcjum spółek Strabag – 622 535 633 zł.
Przetarg ogłoszony przez PKP PLK obejmuje kilka zadań.
- Po pierwsze jest to budowa 5 km linii kolejowej do Portu Lotniczego Rzeszów – Jasionka wraz z niezbędną infrastrukturą.
- Po drugie to przebudowa linii kolejowej nr 71 na odcinku stacja Kolbuszowa – stacja Rzeszów Główny.
- Po trzecie to przebudowa linii kolejowej nr 91 na odcinku stacja Dębica – stacja Przeworsk.
- I po czwarte to przebudowa linii kolejowej nr 106 na odcinku stacja Rzeszów Główny – stacja Strzyżów n/Wisłokiem.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną przystanki na odcinkach Rzeszów-Strzyżów, Kolbuszowa–Rzeszów oraz Dębica-Rzeszów-Przemyśl. Wszystkie przystanki zyskają dogodne dojazdy i wygodne perony przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Przypomnijmy, że do obsługi PKA kupiony zostanie także nowy tabor. Dostarczy go Newag. Zamówienie obejmuje dostawę 8 sztuk fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej oraz 2 sztuk fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym.