Kolej jest dla ludzi

Pociąg się spóźnił? Możesz ubiegać się o odszkodowanie, lecz tylko w niektórych przypadkach…

Pociąg się spóźnił? Możesz ubiegać się o odszkodowanie, lecz tylko w niektórych przypadkach…

PKP Intercity będzie zwracać pieniądze za opóźnienia pociągów. Od czwartku, 4 grudnia spółka wprowadza nowe zasady przyznawania odszkodowań pasażerom za niepunktualne kursy. Podróżni będą mogli ubiegać się o rekompensaty, które mogą wynieść do 50 proc. opłaty za przejazd.

Nowe zasady obowiązywać będą we wszystkich krajowych pociągach uruchamianych przez przewoźnika, również w pociągach Express InterCity Premium (Pendolino) oraz InterCity.

Za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25 proc. ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to połowa ceny biletu.

O odszkodowania będą mogli ubiegać się również posiadacze biletów okresowych. Osoby podróżujące opóźnionym pociągiem, chcące złożyć reklamację powinny jednak pamiętać, aby dołączyć do niej poświadczenie od konduktora o opóźnieniu oraz bilet. Według unijnych przepisów przewoźnik wypłaca rekompensatę w momencie, jeśli jej wartość wyniesie nie mniej niż 4 euro.

Intercity wprowadzi także udogodnienia związane z problemami opóźnień pociągów zimą. Jeśli pociąg Intercity będzie opóźniony co najmniej 30 minut, podróżni otrzymają ciepłe napoje. Będą oni mieli również możliwość przesiadki – bilety PKP Intercity będą honorowane przez innych przewoźników. W sytuacji gdy trasa będzie nieprzejezdna, spółka uruchomi natomiast komunikację zastępczą.

40 największych dworców kolejowych będzie otwartych przez całą dobę gdy temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 10 stopni Celsjusza. Jeśli temperatura obniży się o kolejne 10 stopni, podróżnym całodobowo udostępnione zostaną wszystkie dworce w kraju.

źródło:Rzeczpospolita