NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura PLK z przetargiem na modernizację i elektryfikację odcinka z Oleśnicy do Kępna

PLK z przetargiem na modernizację i elektryfikację odcinka z Oleśnicy do Kępna

Adrian Izydorek
Fot. Przywrócenie przewozów kolejowych relacji Wieluń - Wrocław / Adam Zawada

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację wraz z elektryfikacją odcinka linii kolejowej nr 181 między województwem dolnośląskim a wielkopolskim.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły postepowanie, którego przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 181 Herby Nowe – Oleśnica na odcinku Kępno – Oleśnica z elektryfikacją”.

W ramach zamówienia, potencjalny wykonawca będzie zobowiązany do wykonania:

  • dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych
  • wszystkich robót budowlanych
  • przeprowadzenie oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia: „Infrastruktura” „Energia” oraz „Sterowanie – urządzenia przytorowe”
  • wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej, a w tym m.in. inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.

Warto wskazać, że inwestycja przebudowy i elektryfikacji odcinka LK nr 181 na odcinku Kępno – Oleśnica została wpisana jako projekt do zrealizowania w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Polska nadal nie otrzymała ostatecznej decyzji co do otrzymania środków z KPO. Dlatego też w opublikowanym na europejskiej platformie Tenders Electronic Daily ogłoszeniu pojawiła się informacja, że postepowanie może zostać unieważnione, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostaną mu przyznane.

Czyli jeżeli nie będzie KPO, to najprawdopodobniej przetarg zostanie unieważniony. PKP PLK dały sobie dość długi termin na otwarcie ofert, ponieważ ma to najwcześniej nastąpić 7 lutego 2023 roku.

Warto wskazać, że na omawianym odcinku, tj. od Kępna do Oleśnicy obowiązują znaczne ograniczenia prędkości z uwagi na stan infrastruktury. Pociągi pasażerskie i towarowe, obsługiwane oczywiście przez spalinowe jednostki – rozpędzają się do 40 km/h z uwagi na zły stan infrastruktury.

Inwestycja ma zakładać również budowę mijanek Jemielna Oleśnicka, Bralin i Syców. To ma przełożyć się na zwiększenie przepustowości szlaku. Powstać mają także nowe perony na stacjach i przystankach w miejscowościach:  Syców, Cieśle, Poniatowice, Stradomia, Gęsia Górka, Perzów i Bralin.

Zgodnie z założeniem PKP PLK, inwestycja miałaby się zakończyć w 2026 roku. Oferty będą oceniane według jednego kryterium: ceny.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności