1,3K
Głogów Wróblin to ważny punktu na linii Wrocław – Szczecin (Nadodrzance) i mapie przewozów kolejowych Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Stacja jest ważna dla obsługi pobliskiej huty miedzi. W ciągu doby przejeżdża tędy ok. 45 pociągów towarowych. Kursują składy dalekobieżne i zatrzymuje się ponad 20 pociągów regionalnych.
Na stacji przebudowano ok. 5 km torów. Wymieniono 10 rozjazdów, zapewniających sprawne przejazdy składów z toru na tor. Zainstalowane zostały elektryczne urządzenia ogrzewania rozjazdów (EOR), gwarantujące kierowanie ruchem w warunkach zimowych. Naprawiony został most i przepusty. Dobre utrzymanie torów zagwarantuje też odtworzone odwodnienie. Przebudowa objęła także dwa perony, które zostały przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostało zamontowane ledowe oświetlenie, oraz wiaty i ławki.
Wykonane prace przyniosły korzyści dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Zlikwidowane zostały ograniczenia prędkości. Przejazd pociągów pasażerskich możliwy jest z prędkością do 120 km/h. Sprawny przejazd pociągów towarowych z prędkością do 100 km/h umożliwia ekonomiczną jazdę i ogranicza zużycie energii.
Od czerwca stacja nazywa się Głogów Wróblin – poprzednio Wróblin Głogowski.
Wartość umowy „Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych dla zadania: „Prace na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny – Stacja Wróblin Głogowski realizowanego w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” – wynosi 27,6 mln zł netto. Zadanie zostało finansowane ze środków budżetowych. Roboty wykonała firma INFRAKOL sp. z o.o. z Jawora.