Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » PLK: Stacja Głogów Wróblin na Nadodrzance lepiej przygotowana do przewozów towarów

PLK: Stacja Głogów Wróblin na Nadodrzance lepiej przygotowana do przewozów towarów

Redakcja
Fot. PKP PLK S.A.

Głogów Wróblin, przebudowana stacja na trasie Nadodrzanki zapewnia bardziej ekonomiczne przejazdy pociągów towarowych. Sprawniejszą obsługę zyskała kolejowa obsługa huty. Nowe urządzenia zwiększyły bezpieczeństwo.

Głogów Wróblin to ważny punktu na linii Wrocław – Szczecin (Nadodrzance) i mapie przewozów kolejowych Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Stacja jest ważna dla obsługi pobliskiej huty miedzi. W ciągu doby przejeżdża tędy ok. 45 pociągów towarowych. Kursują składy dalekobieżne i zatrzymuje się ponad 20 pociągów regionalnych.

Na stacji przebudowano ok. 5 km torów. Wymieniono 10 rozjazdów, zapewniających sprawne przejazdy składów z toru na tor. Zainstalowane zostały elektryczne urządzenia ogrzewania rozjazdów (EOR), gwarantujące kierowanie ruchem w warunkach zimowych. Naprawiony został most i przepusty. Dobre utrzymanie torów zagwarantuje też odtworzone odwodnienie. Przebudowa objęła także dwa perony, które zostały przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostało zamontowane ledowe oświetlenie, oraz wiaty i ławki.

Wykonane prace przyniosły korzyści dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Zlikwidowane zostały ograniczenia prędkości. Przejazd pociągów pasażerskich możliwy jest z prędkością do 120 km/h. Sprawny przejazd pociągów towarowych z prędkością do 100 km/h umożliwia ekonomiczną jazdę i ogranicza zużycie energii.

Od czerwca stacja nazywa się Głogów Wróblin – poprzednio Wróblin Głogowski.

Wartość umowy „Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych dla zadania: „Prace na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny – Stacja Wróblin Głogowski realizowanego w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” – wynosi 27,6 mln zł netto. Zadanie zostało finansowane ze środków budżetowych. Roboty wykonała firma INFRAKOL sp. z o.o. z Jawora.

Fot. PKP PLK S.A.

Fot. PKP PLK S.A.

Fot. PKP PLK S.A.

Podobne artykuły